Naslov Uloga budućih nastavnika u promicanju održivog razvoja u obrazovanju
Naslov (engleski) The Role of Future Teachers in Promoting Sustainable Development in Education
Autor Anamarija Vinković
Mentor Nena Rončević (mentor)
Član povjerenstva Bojana Ćulum (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nena Rončević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Turk (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Rijeka
Datum i država obrane 2017-12-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak U sklopu obrazovanja za održivi razvoj, vrlo važnu ulogu imaju učitelji i nastavnici kao implementatori ideja održivog razvoja kod djece i mladih. Prema tome, i budući nastavnici zauzimaju važnu ulogu u promicanju održivog razvoja u svom budućem odgojno-obrazovnom radu. Sukladno tome, opći cilj istraživanja je bio ispitati stavove studenata Nastavničkog modula na Filozofskom fakultetu u Rijeci vezane za promicanje održivog razvoja u budućem radu. Odnosno, specifični cilj je bio istražiti postoji li povezanost između stavova ispitanika o održivom razvoju, obrazovanju za održivi razvoj i nezavisnih varijabli te povezanost između procjene doprinosa fakultetskog obrazovanja u razvoju i procjene potrebe za većim razvojem vještina za promicanje održivog razvoja. Osim navedenog, specifični cilj je bio i utvrditi upoznatost ispitanika sa određenim pojmovima vezanim ekologiju. Što se tiče strukture, ovaj diplomski rad se sastoji od dijela u kojem prikazano teorijsko tumačenje održivog razvoja i obrazovanja za održivi razvoj te empirijskog dijela. Na početku rada su navedena različita tumačenja i definicije autora koji su se bavili ovom tematikom te su opisani temeljni dokumenti koji predstavljaju okosnicu za promicanje održivog razvoja. Zatim je objašnjen koncept obrazovanja za održivi razvoj te je prikazano njegovo utemeljenje na međunarodnoj i domaćoj razini. Nadalje, u sklopu obrazovanja za održivi razvoj stavljen je naglasak na inicijalno obrazovanje budućih nastavnika i stjecanje kompetencija za promicanje obrazovanja za održivi razvoj. U drugom dijelu ovog rada, opisano je provedeno kvantitativno istraživanje. Instrument u istraživanja je anketni upitnik osmišljen na temelju prethodnih istraživanja i teorijske podloge. Istraživanjem je obuhvaćeno 87 ispitanika studenata nastavničkog modula pri Filozofskom fakultetu u Rijeci.
Sažetak (engleski) As a part of education for sustainable development, primary teachers and subject teachers play an important role as implementers of ideas for sustainable development in educating children and youth. Therefore, future teachers also play an important role in promoting sustainable development in their future educational work. In accordance with that, the general aim of the research was to examine attitudes of students of the Faculty of Philosophy in Rijeka, regarding the promotion of sustainable development in future work. I. e., the specific aim was to investigate whether there is a correlation between views of respondents on sustainable development, education for sustainable development and independent variables, and the link between the assessment of the contribution of faculty education in development, and the assessment of the need for greater development of competences for the promotion of sustainable development. In addition to this, the specific aim was also to establish the familiarity of respondents with certain concepts related to ecology. As regards the structure, this paper is consisted of the section in which is theoretical interpretation of Sustainable development and Education for sustainable development, and then is presented the research part. At the beginning of the paper, there are presented various interpretations and definitions of scientists who have dealt with this topic, and there are shown basic documents which are the cornerstone for the promotion of Sustainable development. Then the concept of education for sustainable development was explained and its founding at the international and domestic level was presented. Furthermore, in the area of education for sustainable development, emphasis was placed on the pre-service education of future teachers and the acquisition of competences for the promotion of education for sustainable development. In the second part of the paper, a quantitative research has been carried out. The research instrument is a survey questionnaire based on previous research and theoretical background. The survey included 87 students of the teaching module at the Faculty of Philosophy in Rijeka.
Ključne riječi
održivi razvoj
obrazovanje za održivi razvoj
budući nastavnici
kompetencije nastavnika
inicijalno obrazovanje nastavnika
Ključne riječi (engleski)
Sustainable Development
Education for Sustainable Development
Pre-service Teachers
Teachers Competences
Pre-service Teacher Education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:560009
Studijski program Naziv: Pedagogija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-01-17 12:55:20