Naslov Edukacija u 21. stoljeću: sreća i altruizam
Naslov (engleski) Education in the 21st Century: Happiness and Altruism
Autor Erick Stojšić
Mentor Aleksandra Golubović (mentor)
Član povjerenstva Predrag Šustar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Aleksandra Golubović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Majda Trobok (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za filozofiju) Rijeka
Datum i država obrane 2018-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filozofija
Sažetak Discussing happiness, which has been at the forefront of human endeavour since time immemorial, is often deemed laughable and absurd or, at least, non-important. However, since it actually determines the quality of every single moment of our lives, it might be worthy of investigation. Here I present the view of happiness not as a certain feeling to be attained and maintained but as a skill that can be precisely defined and practiced. Specifically, I attempt to show the ways in which our existing notions about happiness are misguided and provide an answer as to what happiness really is and how it can be achieved. Through this investigation, we discover that happiness does not depend on particular circumstances, whether inner or outer, but on the quality of our relationship to circumstances in general. We also discover that the reason we have an unhealthy relationship to circumstances is ignorance of our mind’s true nature and potential, which generates a plethora of attachments and aversions which lead us to endless suffering. In order to end this ignorance, an expanded type of education and investigation are needed, specifically, the type which take into account the inner, mental dimension of life. It is, then, only through dedicated mind training that happiness can be attained. One example of such mind training is given in the form of Buddhist philosophy and spiritual practice, according to which happiness is only achievable through the diligent application of wisdom and compassion in our concrete, everyday life.
Sažetak (hrvatski) Rasprave o sreći, koja je već od davnina glavni cilj svog ljudskog djelovanja, često se ismijava i smatra apsurdnima ili barem nebitnima. Međutim, budući da ona zapravo određuje kvalitetu svakog pojedinog trenutka našeg života, mogla bi biti vrijedna istraživanja. Ovdje predstavljam viđenje sreće ne kao određenog osjećaja kojeg se postiže i održava, već kao vještine koja se može precizno definirati i uvježbavati. Naime, ovdje ću pokušati pokazati načine na koje su naša postojeća viđenja sreće pogrešna i pružiti odgovor o tome što je sreća zapravo te kako se može postići. Kroz takvu istragu otkrivamo da sreća ne ovisi o nekim posebnim okolnostima, bilo unutarnjim ili vanjskim, već o kvaliteti našeg odnosa prema okolnostima općenito. Također, otkrivamo i to da je razlog zbog kojeg imamo nezdravi odnos s okolnostima neznanje o istinskoj prirodi i potencijalu našeg uma, koje onda neprekidno stvara razna prianjanja i odbojnosti koji nas pak drže u beskrajnoj patnji. Da bi se to neznanje okončalo, potrebne su proširene vrste obrazovanja i istraživanja, konkretno, one vrste koje uzimaju u obzir unutarnju, mentalnu dimenziju života. Sreća se, stoga, može postići samo kroz ustrajno treniranje uma. Jedan primjer takvog treninga uma ovdje se daje u obliku budističke filozofije i duhovne prakse prema kojoj je sreća ostvariva jedino kroz marljivu primjenu mudrosti i suosjećanja u našem konkretnom, svakodnevnom životu.
Ključne riječi
happiness
altruism
education
Buddhism
mind
Hīnayāna
spiritual practice
Ključne riječi (hrvatski)
sreća
altruizam
edukacija
Budizam
um
Hīnayāna
duhovna praksa
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:215394
Studijski program Naziv: Filozofija (dvopredmetni); smjerovi: opći, nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije filozofije (mag. educ. phil.)
Studijski program Naziv: Engleski jezik i kniževnost (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije engleskog jezika i književnosti (mag. educ. philol. angl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-11-13 12:15:03