Sažetak | Ovaj rad nastoji pokazati na koje je načine snažna žena bila reprezentirana u nekim filmovima u određenom društveno-povijesnom razdoblju (pedesete godine prošlog stoljeća). U radu je također fokus na sitnijim promjenama koje je ženski lik od tada prošao te na koji način je reprezentiran u nekim današnjim filmovima. Ti filmovi su analizirani interpretacijom vizualnih kodova i usporedbom s teorijskim tekstovima. Naime, pedesetih godina prošlog stoljeća bilo je mnogih pokušaja da se uz pomoć medija (filmova i televizijskih serija) manipulira ljudima. U ono vrijeme se većinom pokušavalo manipulirati ženama, na način da su se kroz masovne medije distribuirale specifične forme obiteljskih odnosa koje je trebalo njegovati. S obzirom na to da su pedesete godine prošlog stoljeća bile poslije-ratno razdoblje i zbog razornih psiholoških učinaka koje je na ljude ostavio Drugi svjetski rat te sve veći strah od Hladnog rata, društvo je pokušalo ljudima pružiti utjehu na način da im skrene pozornost važnost obiteljskih vrijednosti. Želja za osjećajem smirenosti nastojala biti zadovoljena putem stavljanja naglaska na idiličan, uobičajen način života gdje je žena domaćica i ta koja se brine za kućanstvo, dok muškarac zarađuje za obitelj. Međutim, usprkos različitim pokušajima da se spomenute forme održe, mnoge žene su nastavile imati posao izvan kuće. 1950-ih se najviše žena pridružilo radnoj snazi, a do 1956. godine dvadeset i dva milijuna žena imalo je posao, i to trećinu svih poslova u državi. Polovica tih radnica bila je u braku, izlažući kontradiktornost prikaza žene iz 1950-ih kao kućanice koja ne posjeduje vlastiti novac, preciznije ne prima plaću. Jednako tako, postoje razni filmovi koji pokazuju da žene nisu bile samo domaćice, već uspješne karijeristice koje doduše nikad nisu zarađivale ni približno jednako kao muškarci. Filmovi analizirani u ovome radu su Neki to vole vruće, Afrička kraljica, Sve o Evi, Dnevnik Bridget Jones, Mad Max: Divlja cesta i Wonder Woman.Ti filmovi koji su prikazivali „drugu stranu priče”, filmovi sa ženskim likovima snažnog karaktera tema su ovog završnog rada. |