Naslov Odnos obiteljske klime s raspoloženjima, socijalnim odnosima i školskim postignućem adolescenata
Naslov (engleski) Relationship between Family Climate and Adolescent Moods, Social Relations and Academic Achievement
Autor Ana-Marija Coha
Mentor Nada Krapić (mentor)
Član povjerenstva Sanja Smojver-Ažić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nada Krapić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Barbara Rončević Zubković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za psihologiju) Rijeka
Datum i država obrane 2019-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Provedeno istraživanje bavilo se povezanosti obiteljske klime s raspoloženjima, socijalnim odnosima i školskim postignućem adolescenata. Osim toga, bavilo se ispitivanjem prediktivne snage pozitivne i negativne obiteljske klime za predviđanje raspoloženja, socijalnih odnosa i školskog postignuća. Istraživanje je provedeno u dva djela u razmaku od 3 godine na učenicima osnovnih škola u Rijeci od 11 do 14 i od 14 do 17 godina. U oba dijela istraživanja sudjelovalo je ukupno 172 učenika, od toga 75 učenika i 98 učenica. U prvom krugu istraživanja ispitanici su ispunjavali Upitnik obiteljskog funkcioniranja, a u drugom krugu Skalu raspoloženja, Upitnik socijalnih odnosa, a prikupljene su i mjere školskog postignuća. Prvi je dio istraživanja proveden grupno u matičnim školama učenika, a drugi u domu ispitanika. Problemi istraživanja su ispitati odnos obiteljske klime s raspoloženjima, socijalnim odnosima te školskim postignućem adolescenata nakon 3 godine te ispitati prediktivnu snagu obiteljske klime za predviđanje raspoloženja, socijalnih odnosa i školskog postignuća adolescenata nakon 3 godine. Prema prvoj hipotezi pretpostavlja se da će postojati pozitivna povezanost obiteljske klime s raspoloženjima, socijalnim odnosima i školskim postignućem adolescenata nakon 3 godine, odnosno da će raspoloženja adolescenata biti pozitivnija u obiteljima s pozitivnom obiteljskom klimom, njihovi socijalni odnosi biti će kvalitetniji te će imati bolje školsko postignuće. Drugom se hipotezom pretpostavlja da će obiteljska klima biti značajan pozitivan prediktor pozitivnih raspoloženja, socijalnih odnosa s obitelji i vršnjacima te školskog postignuća nakon 3 godine. Rezultati potvrđuju postavljene hipoteze istraživanja. Potvrđena je pozitivna povezanost pozitivne obiteljske klime s pozitivnim raspoloženjem, socijalnim odnosima s članovima obitelji, školskim uspjehom te umjereno sa socijalnim odnosima s vršnjacima. Potvrđeno je i da su pozitivna i negativna obiteljska klima značajni prediktori pozitivnih raspoloženja, socijalnih odnosa s vršnjacima, socijalnih odnosa s članovima obitelji te školskog uspjeha. Pri tome pozitivna obiteljska klima ima jaču snagu kod prediciranja pozitivnih raspoloženja, socijalnih odnosa s članovima obitelji i školskog uspjeha u odnosu na negativnu obiteljsku klimu.
Sažetak (engleski) This study investigates the relation between family climate and mood, social relations and school achievement among adolescents. It also investigates the predictive strength of positive and negative family climate in predicting moods, social relations and school achievement. The study was conducted in two parts over the course of 3 years. The first part was conducted on primary school students in Rijeka between 11 and 14 years of age. The second part was conducted three years later on students between 14 and 17 years of age. Both parts of the study comprised 172 participants in total: 75 boys and 98 girls. In the first part of the study, the participants answered the Family Function questionnaire. In the second part of the study, the participants answered the Positive and negative mood scale and the Social relation questionnaire, and their average school grade results were collected. The aim of this study was to investigate the relation between family climate and mood, social relations and school achievement among adolescents after 3 years. Another aim was to investigate the predictive strength of positive and negative family climate in predicting moods, social relations and school achievement of students after 3 years. Based on the first hypothesis, the prediction of the study is that adolescents in families with positive family climate will have more positive mood, higher quality of social relations and better achievement in school. Based on the second hypothesis, the prediction of the study is that family climate will be positive predictor of mood, social relations and school achievement among adolescents after 3 years. The results of the study show that there is significant and positive relation between family climate with respect to positive moods, social relations with family members and achievement in school. Furthermore, the results show moderately positive relation between family climate and social relations with peers. The results also show that both positive and negative family climate has a significant role in predicting positive moods, social relations with peers, social relations with family members and achievement in school. However, positive family climate is better in predicting positive moods, social relations with family members and school achievement than the negative family climate.
Ključne riječi
obiteljska klima
raspoloženje
socijalni odnosi
školsko postignuće
Ključne riječi (engleski)
family climate
social relations
school achievement
mood
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:357050
Studijski program Naziv: Psihologija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra psihologije (mag. psych.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-21 13:21:26