Naslov Obrazovanje u zatvoru - iskustva bivših zatvorenika
Naslov (engleski) Education in Prison - Ex-prisoners Experiences
Autor Ana Vukalović
Mentor Siniša Kušić (mentor)
Član povjerenstva Anita Zovko (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Siniša Kušić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sofija Vrcelj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Rijeka
Datum i država obrane 2020-12-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Cilj ovog rada je ispitati bivše zatvorenike o njihovim iskustvima i kvaliteti obrazovanja u zatvoru. Istraživanje je provedeno putem polustrukturiranih intervjua sa bivšim zatvorenicima koji su sudjelovali u obrazovanju u zatvoru tijekom izdržavanja kazne zatvora. Zadatak je bio odgovoriti na temeljno istraživačko pitanje: Što je motiviralo bivše zatvorenike za uključivanje u programe obrazovanja u zatvoru i kakva je po mišljenju bivših zatvorenika kvaliteta provođenja obrazovanja u zatvoru? Prema rezultatima istraživanja motivi sudionika za uključivanje u obrazovanje tijekom boravka u zatvoru se mogu svrstati u tri područja: vremenski, socijalni i psihološki motivi. Točnije njihovi motivi bili su: višak vremena i njegovo korisno trošenje, društvo, rad na sebi, odmak od negativnosti i radi boljeg dojma drugih o njima. Kroz različita pitanja o provođenju odgojno-obrazovnog procesa sudionici su iznijeli svoje stavove o kvaliteti tog procesa. Rezultati pokazuju da sudionici smatraju da je provođenje odgojno-obrazovnog procesa bilo kvalitetno iz više razloga: imali su sve potrebne materijale koji su im konstantno dostupni, sadržaj predavanja je bio u potpunosti prilagođen populaciji zatvorenika, odnosi između zatvorenika i profesora su bili službeni i korektni, a odnosi među zatvorenicima dobri, uz nekoliko iznimaka. Prostor za poboljšanje se može uočiti u odgojno-obrazovnoj klimi koju treba kreirati tako da bude poticajna i ugodna, a samo je jedan od četiri sudionika imao iskustvo pozitivnih i ugodnih osjećaja tijekom predavanja, dok su ostali ispitanici svoje osjećaje izrazili kao neutralne. Veliki doprinos ovog istraživanja su prijedlozi kreirani na temelju preporuka koje su sudionici iznijeli tijekom intervjua.
Sažetak (engleski) Main goal of this paper is to examine ex-prisoners experiences about prison education and quality of prison education. The research was conducted through semi-structured interviews with former inmates who participated in prison education while serving a prison sentence. The aim was to understand what motivated them to be included in prison education programs and what, in the opinion of former prisoners, was the quality of education in there. Results showed that the motives of the participants for inclusion in education could be classified into three areas: temporal, social and psychological. More precisely, their main motivations were: excess time and its useful spending, friends, self-improvement, moving away from negativity and for a better societal standing. While going through various questions about the implementation of the educational process, they presented their views on the quality of that process which showed that they believed that it was beneficial. The primary reasons for it was that they had all the necessary materials that were constantly available to them, the content of the lecture was fully adapted to the prisoner population, the relationship between prisoners and lecturers was professional and fair, while relations among prisoners were good, with a few exceptions. Space for improvement can be seen through the results which show what the educational climate was like; only one in four participants experienced positive and pleasant feelings during the lecture, while the other respondents expressed their feelings as neutral. A great contribution to this research are the remarks and recommendations made by the participants during the interview.
Ključne riječi
obrazovanje
zatvorenici
obrazovanje u zatvoru
andragogija/obrazovanje odraslih
motivacija
korisnost
kvaliteta izvođenja obrazovnog procesa
Ključne riječi (engleski)
education
prisoners
education in prison
andragogy/adult education
motivation
usefulness
quality of education process
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:951023
Studijski program Naziv: Pedagogija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-04 11:27:32