Naslov Znanja, stavovi i spremnost na poučavanje o klimatskim promjenama
Naslov (engleski) Knowledge, Attitudes and Readiness for Teaching about Climate Changes
Autor Sven Toljan
Mentor Nena Rončević (mentor)
Član povjerenstva Bojana Ćulum Ilić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nena Rončević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Siniša Kušić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Rijeka
Datum i država obrane 2020-12-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Fenomen klimatskih promjena i ljudskog utjecaja na promjenu klime već dulje vrijeme zaokuplja svjetske znanstvenike na različitim područjima znanosti. U posljednjih nekoliko godina fenomen privlači sve veću pozornost šire javnosti, a ni Hrvatska nije iznimka jer mnogi među nama (pogotovo mladi) prepoznaju potrebu za učenjem o klimatskoj problematici i djelovanjem protiv štetnih čovjekovih aktivnosti. Kako bi mlađe generacije, ali i ostatak populacije, spoznale nužnost hitnog suočavanja s klimatskim promjenama, odgajatelji, učitelji, nastavnici, pedagozi i zaposlenici u visokom obrazovanju trebaju preuzeti odgovornost za obrazovanje o klimatskim promjenama. Ovim istraživanjem nastojala su se provjeriti znanja i stavovi o klimatskim promjenama među studentima Sveučilišta u Rijeci te spremnost za poučavanje o klimatskim promjenama kod budućih pripadnika obrazovnog sektora (studenata Učiteljskog fakulteta i nastavničkog modula Filozofskog fakulteta). Također se nastojala ispitati percepcija rizika, učinaka i posljedica klimatskih promjena, doživljaj zabrinutosti i straha te interes, moguća rješenja i akcije za očuvanje klime. Istraživanje je provedeno pomoću mrežnog anketnog upitnika na uzorku od 354 studenata riječkog sveučilišta. Rezultati su pokazali kako studenti Sveučilišta u Rijeci imaju dobro opće znanje o klimatskim promjenama i pozitivne stavove o čovjekovim mogućnostima rješavanja problema, ali različiti su stavovi oko percepcije posljedica i osobne odgovornosti studenata. Uočena je prisutnost osjećaja zabrinutosti i straha od štetnih posljedica, ali i interes za moguća rješenja i akcije te izražena spremnost za poučavanje o klimatskim promjenama u hrvatskom obrazovnom sustavu za kojeg sudionici smatraju da nedovoljno poučava učenike o promjenama klime.
Sažetak (engleski) The climate change phenomenon and human impact on climate change has preoccupied world scientists in various fields of science for a long time. In recent years, the phenomenon has attracted increasing attention from the general public; Croatia is no exception because many of us (especially young people) recognize the need to learn about climate issues and act against harmful human activities. In order for the younger generations, as well as the rest of the population, to realize the need to deal with climate change as a matter of urgency, educators, teachers, pedagogues and higher education staff need to take responsibility for climate change education. This research sought to test knowledge and attitudes about climate change among students of the University of Rijeka and the readiness to teach about it among the future members of the education sector (students of the Faculty of Teacher Education and the teaching module). Research also sought to examine perceptions of the risks, effects and consequences of climate change, feelings of concern and fear, and interest, possible solutions and actions to preserve the climate. The research was conducted using an online survey questionnaire on a sample of 354 students from the University of Rijeka. The results showed that students at the University of Rijeka have a good general knowledge of climate change and positive attitudes about human problem-solving capabilities, but mixed attitudes about the perception of consequences and personal responsibility. Feelings of concern and fear of harmful consequences were noticed, but also interest in possible solutions and actions and a willingness to teach about climate change in the Croatian education system, which participants believe does not do enough to teach students about climate change.
Ključne riječi
klimatske promjene
obrazovanje o klimatskim promjenama
znanja
stavovi
spremnost za poučavanje
Ključne riječi (engleski)
climate change
climate change education
knowledge
attitudes
readiness for teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:711657
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Studijski program Naziv: Hrvatski jezik i književnost (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički, opći kroatistički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti (mag. educ. philol. croat.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-05 07:44:54