Naslov (hrvatski) | Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje : istraživanje učinaka pilot-projekta e-Škole |
Urednik | Svjetlana Kolić-Vehovec |
Autorova ustanova | Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija |
Sažetak (hrvatski) | Iz predgovora: "Informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT) premrežila je naš osobni život, ali i život cijeloga čovječanstva. S obzirom na važnost korištenja IKT-a u suvremenoj privredi i društvu, EU je rad na svim aspektima digitalne revolucije prepoznao kao važan put za jačanje privredne osnove EU-a. Stoga je digitalna transformacija poslovanja i društva određena kao cilj EU-a zbog golemog potencijala za ostvarivanje rasta za cijelu Europu koji se u mandatu nove
europske vlade realizira kroz program Digitalna Europa od 2020. do 2027. godine. Važnost digitalne transformacije prepoznata je i u prethodnom periodu, pa su pojačana i nastojanja obrazovnih vlasti u europskim zemljama da IKT uvedu
u obrazovne sustave. U Hrvatskoj je ovakvu aktivnost poduzeo CARNET već 2015. godine i pokrenuo program “e-Škole: Cjelovita informatizacija procesa poslovanja škola i nastavnih procesa u svrhu stvaranja digitalno zrelih škola za 21. stoljeće” koji se planira završiti 2022. godine. S obzirom na to da ne postoji potvrđeni efikasni model uvođenja IKT-a u obrazovanje i s obzirom na to da u Hrvatskoj djeluje više od 1500 osnovnih i srednjih škola, radi se o velikom zahvatu u
obrazovni sustav. Stoga je CARNET, uvažavajući dosadašnje spoznaje o odrednicama uspješnog uvođenja IKT-a u obrazovanje, razvio vlastiti model uvođenja IKT-a u obrazovanje te najprije realizirao pilot-projekt e-Škole u razdoblju od 2015. do 2018. godine s ciljem probne provedbe i evaluacije primjene IKT-a u obrazovnim i poslovnim procesima u 10 % škola u Hrvatskoj. U okviru pilot-projekta e-Škole provedeno je i istraživanje učinaka pilot-projekta, kako bi se uvođenje IKT-a u učenje i poučavanje u cjelokupni obrazovni sustav moglo temeljiti na empirijskim podacima i prilagoditi pojedine elemente projekta s ciljem povećanja učinkovitosti cjelokupnoga programa informatizacije školskoga sustava. Istraživanje je proveo tim Centra za primijenjenu psihologiju pri Odsjeku za psihologiju Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Istraženi su učinci svih elemenata pilot-projekta na sve korisnike u školi – nastavnike, učenike, stručne suradnike, ravnatelje i administrativno osoblje. Ispitani su učinci projekta na stavove korisnika i korištenje IKT-a, njihove digitalne kompetencije,
afektivne i kognitivne ishode učenja učenika te digitalnu zrelost škola. Ovo je istraživanje rezultiralo brojnim odgovorima važnim za različite dionike u obrazovnom sustavu. Izvješća o dobivenim rezultatima koje je Centar za primijenjenu psihologiju predao CARNET-u kao naručitelju istraživanja dostupna su javnosti, ali zbog njihove opširnosti teško je očekivati da će se različiti zainteresirani pojedinci lako snalaziti u izvješćima. Istraživački tim je smatrao važnim da dobiveni rezultati i doneseni zaključci dopru do šire javnosti, kako znanstvene i stručne, tako i cjelokupne zainteresirane javnosti. Stoga smo se odlučili usmjeriti na najveće ciljne skupine, nastavnike i učenike te dio najvažnijih rezultata prezentirati u ovoj monografiji."
Svjetlana Kolić-Vehovec |
Ključne riječi (hrvatski) | |
Jezik | hrvatski |
Vrsta publikacije | Urednička knjiga-Znanstvena knjiga-Ostalo |
Status objave | Objavljen |
Vrsta recenzije | Recenziran |
Verzija publikacije | Objavljena verzija rada (izdavačev PDF) |
Broj stranica | 259 |
URN:NBN | urn:nbn:hr:186:007919 |
Datum objave elektroničkog izdanja | 2020 |
URL dokumenta | http://izdavastvo.ffri.hr/wp-content/uploads/2021/02/Uvodjenje_suvremen_tehnologija_u_ucenje_i_poucavanje_Istraziv_ucinaka_pilot-projekta_e-Skole_E-IZDANJE_17.2.21.pdf |
Vrsta resursa | Tekst |
Izdavač | Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2021-03-19 09:29:01 |