Naslov Odražaj morala, društva i kulture na odgoj pojedinca
Naslov (engleski) The Impact of Morality, Society and Culture on the Upbringing of an Individual
Autor Danijela Tatalović
Mentor Aleksandra Golubović (mentor)
Član povjerenstva Predrag Šustar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Aleksandra Golubović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Jurjako (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za filozofiju) Rijeka
Datum i država obrane 2021-07-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filozofija
Sažetak Odgoj, moral, društvo i kultura temeljni su aspekti čovjekova života. Odgojni proces cjeloživotni je proces u kojemu pojedinac uĉi kako živjeti te koje su vrijednosti temeljne za život. Čovjek je društveno i kulturno biće, izdvaja se od ostalih živih bića po tome što biva odgojen i po tome što ima kognitivnu sposobnost da spozna što je to moral, odnosno što je ispravno, a što je neispravno. Odgoj, kao kompleksan proces stvaranja ličnosti pojedinca u sebi podrazumijeva razvijena područja prema kojima će se odgojitelj lakše usmjeriti kako odgajati. Moralni odgoj ima presudnu ulogu u izgradnji karaktera, oblikovanja ličnosti te stvaranja pojedinca da bude dijelom društva koje živi prema općeprihvaćenim moralnim načelima. Čovjek je stvoren da se cijeli život razvija i napreduje. To pogotovo vrijedi za moralno oblikovanje, odnosno za praktično djelovanje pojedinca. Osnovni cilj ovoga rada je prikazati odgoj i moral kao temeljne aspekte čovjekova života, pritom ne isključujući kulturu i društvo kao temeljne faktore istih. Iz tog razloga, u ovom će radu biti prikazan filozofijski pogled na odgoj, uzevši u obzir da su se upravo filozofi prvi počeli baviti odgojem. Sokrat, Platon, Aristotel te Jean-Jacques Rousseau i John Dewey su filozofi koji su iznijeli najvažnije aspekte i misli dobroga odgoja te ćemo zato predstaviti njihove temeljne zamisli. S druge strane, moral je izrazito ljudska karakteristika koja, uz odgoj, čini čovjeka naprednijim od ostalih bića. Dakako, u svemu tome je vrlo važan psihologijski pogled na moral, moralni razvoj i moralno rezoniranje. Moral je uvijek društveno i kulturno uvjetovan, stoga je jasno da se lako dolazi i do problema koje za sobom povlači moralni relativizam.
Sažetak (engleski) Education, morality, society and culture are fundamental aspects of human life. The educational process is a lifelong process in which an individual learns how to live and what values are fundamental to life. Man is a social and cultural being, he stands out from other living beings in that he is being educated and in that he has the cognitive ability to know what morality is, that is, what is right and what is wrong. Education, as a complex process of creating an individual's personality, implies developed areas according to which the educator will find it easier to focus on the process of education. Moral education plays a crucial role in building character, shaping the personality and creating the individual to be a part of a society that lives according to generally accepted moral principles. Man was created to develop and progress all his life. This is especially true for moral shaping, that is, for the practical action of the individual. The main goal of this thesis is to present education and morality as fundamental aspects of human life, without excluding culture and society as fundamental factors. For this reason, this thesis will present a philosophical view on education, taking into account that it were the philosophers who first began to deal with education. Socrates, Plato, Aristotle as well as Jean-Jacques Rousseau and John Dewey are the philosophers who set out the most important aspects and thoughts of proper education and their basic ideas will therefore be presented. On the other hand, morality is a distinctly human characteristic which, in addition to education, makes man more advanced than other beings. The psychological view of morality, moral development and moral reasoning are very important as well. Morality is always socially and culturally conditioned, so it is clear that the problems that moral relativism entails are easy to come by.
Ključne riječi
odgoj
moral
moralni odgoj
kultura
društvo
praktično djelovanje
filozofija odgoja
Ključne riječi (engleski)
education
morality
moral education
culture
society
practical action
philosophy of education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:339813
Studijski program Naziv: Filozofija (dvopredmetni); smjerovi: opći, nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije filozofije (mag. educ. phil.)
Studijski program Naziv: Talijanski jezik i književnost (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra talijanskog jezika i književnosti (mag. philol. ital.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-05 09:26:44