Naslov Influenceri kao odgojni čimbenici - mišljenje roditelja i djece
Naslov (engleski) Influencers as Educational Factors -Parental and Children's Opinion
Autor Ana Krmpotić
Mentor Jasminka Zloković (mentor)
Član povjerenstva Nena Rončević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasminka Zloković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasminka Ledić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Rijeka
Datum i država obrane 2021-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Pojavom društvenih mreža kao oblika suvremenog medija dolazi do pojave influencera, kao osoba od utjecaja, a koji se najviše uviđa u populaciji djece i mladih. On se ostvaruje parasocijalnom povezanošću i identifikacijom želja pojedinca sa medijskom ličnošću i influence marketingom. Medijske ličnosti su danas preuzele jednu od socijalizacijskih uloga u odgoju djece i mladih te roditelji imaju važnu ulogu u odgoju pa tako i s obzirom na medije i smanjenju njihovog djelovanja na djecu i mlade Budući je tema medijskih ličnosti i njihovog utjecaja na populaciju djece i mladih postala područje istraživanja posljednjeg desetljeća potrebno je ovoj temi pristupiti i sa pedagoškog stajališta. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi mišljenje učenika i njihovih roditelja o influencerskom utjecaju i jesu li svjesni postojanja i njegova utjecaja na djecu i mlade. Provedeno je istraživanje na uzorku od 26 roditelja s prosjekom životne dobi 44,88 godine te na uzorku od 51 učenika s prosjekom životne dobi 14,06 godina. Istraživanje je provedeno u 5 riječkih osnovnih škola. Nadalje, analiziran je medijski sadržaj u čiji je uzorak ušlo 93 objave od 6 influencera. Rezultati su pokazali kako postoji influencerski utjecaja među učeničkom populacijom koja se ostvaruje kroz fenomene parasocijalne povezanosti, identifikacije želja i influence marketinga. Nađeno je kako su roditelji nedovoljno upoznati sa osobama od utjecaja te u velikoj mjeri ne mogu procijeniti postojanje njihovog učinka na djecu. Što se tiče kvalitativnog dijela ovog rada, rezultati pokazuju kako medijski sadržaj kojeg učenici prate na YouTubeu i Instagramu obiluje vulgarnim izrazima, agresivnim ponašanjem i sponzoriranim sadržajem. Ovo istraživanje ukazuje na potrebu intenzivnije komunikacije roditelja i djece o influencerima i medijskom sadržaju kako bi se njihovo djelovanje na djecu smanjilo. Istraživanjem se otvara i niz istraživačkih pitanja na koja bi pedagogijska znanost trebala odgovoriti u daljnjim istraživanjima.
Sažetak (engleski) The emergence of social networks as a form of modern media leads to the emergence of influence, as a person of influence that is most perceived in the population of children and adolescents. This occurs through the para - social relationship and wishful identification individuals with a media personality and marketing influence. Today, media personalities have taken one of the socializing roles in the education of children and young parents who play an important role in education, so in view of the media and the reduction of its influence on children and adolescents, the research field of the last decade must be approached from an pedagogical point of view. The aim of this research was to determine the opinion of students and their parents about the effects and whether they are aware of the existence of the media and its impact on children and adolescents. The research was conducted with a sample of 26 parents with an average age of 44.88 years and a sample of 51 students with an average age of 14.06 years. The research was conducted in 5 primary schools in Rijeka. Media content was also examined, including 93 publications by 6 influencers. The results showed that there is an influential influence on the student population, realized through the phenomena of para - social relationship, wishful identification and influence marketing. It was found that parents who are poorly acquainted with the people they influence are largely unable to comprehend the existence of their impact on children. As for the qualitative part of this work, the results show that the media content that students follow on YouTube and Instagram is rife with vulgar language, aggressive behavior, and sponsored content. This research indicates that more communication between parents and children about the impact and media content is needed to reduce its influence on children. The research also opens several research questions that pedagogical science should answer in further studies.
Ključne riječi
influenceri
odgoj
roditelji
odnos roditelja i djece
mediji
Ključne riječi (engleski)
influencers
upbringing
parents
parent-child relationship
media
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:339120
Studijski program Naziv: Pedagogija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-17 11:57:34