Naslov Akademska mobilnost iz perspektive studenata s invaliditetom
Naslov (engleski) Academic Mobility from the Perspective of Students with Disabilities
Autor Nina Dujmić
Mentor Ivana Miočić (mentor)
Član povjerenstva Bojana Ćulum Ilić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Miočić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Kovač (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Rijeka
Datum i država obrane 2023-07-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Tema ovoga rada je akademska mobilnost studenata koja je istražena iz perspektive podzastupljene
skupine u visokom obrazovanju, studenata s invaliditetom. Cilj istraživanja je opisati i razumjeti
akademsku mobilnost studenata iz perspektive studenata s invaliditetom. U sklopu rada, provedeno
je kvalitativno istraživanje među studentima s invaliditetom prijediplomskih i diplomskih studija
na Sveučilištu u Rijeci. Istraživanje je provedenu u travnju i svibnju 2023. godine putem
polustrukturiranih intervjua, a u njemu je sudjelovalo 11 sudionika. Većina sudionika smatra da
nisu dovoljni informirani o akademskoj mobilnosti, a kao najčešći izvor informacija navode
fakultet. Niti jedan sudionik istraživanja nije dosada sudjelovalo u programima akademske
mobilnosti, no dio sudionika izražava motivaciju za sudjelovanjem. Kao prednosti sudjelovanja u
programima akademske mobilnosti, sudionici uočavaju stjecanje novih znanja i iskustva,
razvijanje samostalnosti i samopouzdanja, upoznavanje s novom zemljom, kulturama, ljudima i
obrazovanjem strane zemlje te bolje mogućnosti za studente s invaliditetom u stranoj zemlji. Pri
sudjelovanju u programima akademske mobilnosti, sudionici smatraju da bi izazov predstavljala
potreba za podrškom i asistentom, kulturološke barijere, prostorne barijere, barijere vezane za
studij, zdravstvene barijere, emocionalno – socijalne barijere te financijske barijere. Sudionici
navode veliki broj preporuka za koje smatraju da bi rezultirale većim sudjelovanjem studenata s
invaliditetom u programima akademske mobilnosti te među njima ističu potrebu za promjenom i
novitetima u programima mobilnosti, istraživanje perspektive studenata s invaliditetom,
reklamiranje i informiranje o programima akademske mobilnosti, osiguranje podrške na programu
akademske mobilnosti te novčane poticaje.
Sažetak (engleski) The topic of this thesis is the academic mobility of students, which was investigated from the
perspective of an underrepresented group in higher education, students with disabilities. The aim
of the research is to describe and understand academic mobility from the perspective of students
with disabilities. As part of this thesis, qualitative research was conducted among 11 students with
disabilities in undergraduate and graduate studies at the University of Rijeka. The research was
conducted in April and May 2023 through a semi-structured interview. Most of the participants
believe that they are not sufficiently informed about academic mobility and they cite the faculty
as the most common source of information. None of the participants has participated in academic
mobility programs so far, but some of the participants express their motivation to participate. As
advantages of participating in academic mobility programs, participants see gaining new
knowledge and experience, developing independence and self-confidence, getting to know a new
country, cultures, people and education of a foreign country, as well as better opportunities for
students with disabilities in a foreign country. When participating in academic mobility programs,
participants believe that the need for support and an assistant, cultural barriers, spatial barriers,
study-related barriers, health barriers, emotional-social barriers and financial barriers would be a
challenge for them. The participants state a large number of recommendations that they believe
would result in greater participation of students with disabilities in academic mobility programs,
and among them they emphasize the need for change and innovations in mobility programs,
research into the perspectives of students with disabilities, advertising and informing about
mobility programs, ensuring support for mobility program and financial support.
Ključne riječi
akademska mobilnost
programi akademske mobilnosti studenata
studenti s invaliditetom
polustrukturirani intervju
tematska analiza
Ključne riječi (engleski)
academic mobility
academic mobility programs
students with disabilities
semistructured interview
thematic analysis
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:413589
Studijski program Naziv: Pedagogija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-07 11:21:41