Naslov Iskustva učitelja produženog boravka u urbanim i ruralnim osnovnim školama
Naslov (engleski) Teacher Experience in Extended Stay in Urban and Rural Elementary Schools
Autor Tena Kovač
Mentor Sofija Vrcelj (mentor)
Član povjerenstva Siniša Kušić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sofija Vrcelj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Bojana Vignjević Korotaj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Rijeka
Datum i država obrane 2023-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Produženi boravak organizira se u sve više osnovnih škola u Republici Hrvatskoj kao
odgovor na suvremeni način života koji za sobom povlači potrebu za zbrinjavanjem učenika
prije ili nakon nastave. Tema ovog diplomskog rada je Iskustva učitelja produženog boravak
u urbanim i ruralnim osnovnim školama. U teorijskom djelu diplomskog rada opisane su sve
bitne sastavnice produženog boravka, a nakon toga slijedi kvalitativni dio.
Cilj istraživanja bio je ispitati iskustva učitelja produženog boravka u urbanim i ruralnim
osnovnim školama u Međimurskoj županiji. Istraživanjem se želio dobiti uvid u sličnosti i
razlike u organizaciji i radu produženog boravka u urbanim i ruralnim osnovnim školama, te
pripremljenost i osposobljenost učitelja za provođenje ove vrste odgojno-obrazovnog rada.
Pažnja je bila usmjerena i na suradnju s učiteljima redovne razredne nastave, te stručnim
suradnicima. Istraživanje je provedeno na uzorku od deset učiteljica zaposlenih u produženom
boravku u osnovnim školama na području Međimurske županije, od toga tri učiteljice koje su
radile u urbanim osnovnim školama, te sedam učiteljica koje su radile u ruralnim osnovnim
školama. Za realizaciju istraživanja korišten je polustrukturirani intervju, te pisani intervju,
oba sastavljena od 11 pitanja otvorenog tipa.
Rezultati provedenog istraživanja ukazuju da ne postoje značajne razlike u organizaciji i radu
produženog boravka u urbanih i ruralnih osnovnih škola. Razlike se mogu uočiti s obzirom na
duljinu radnog staža učitelja zaposlenih u produženom boravku, ali ne i s obzirom na rad u
urbanoj ili ruralnoj osnovnoj školi. Mlađe ispitanice iskazale su veću želju za odlaskom u
redovnu nastavu. Istraživanje je pokazalo da se učitelje u produženom boravku ne uvažava
dovoljno od strane roditelja i drugih odgojno-obrazovnih djelatnika. Učitelji produženog
boravka lakše uočavaju probleme kod pojedinih učenika, međutim nailaze na nerazumijevanje
drugih djelatnika u školi. Nekoliko ispitanica istraživanja iskazalo je potrebu za češćim i
cjelodnevnim posjetima stručnog suradnika pedagoga u produženom boravku kako bi dobio
bolji uvid u učenike i kako se oni ponašaju u slobodno vrijeme kada nisu na nastavi. Osim na
značaj i važnost stručnih suradnika za rad učitelja u produženom boravku, istraživanje je
ukazalo i na značaj dobre suradnje i komunikacije učitelja produženog boravka i učitelja
redovne razredne nastave. Dobra komunikacija sa učiteljima redovne nastave uvelike im
olakšava posao i omogućuje im da zajedno riješe probleme koji se javljaju kod učenika.
Sažetak (engleski) An extended stay is organized more and more elementary schools in the Republic of
Croatia in response to a modern lifestyle that entails the need to care for students before or
after school. The topic of this graduate thesis is the experience of teachers of extended stay in
urban and rural elementary schools. The theoretical part of the graduate thesis describes all
the important components of the extended stay, followed by the qualitative part.
The aim of the paper is to examine the experiences of teachers of extended stay in urban and
rural elementary schools in Međimurje County. The aim of the research was to gain insight
into similarities and differences in the organization and work of extended stay in urban and
rural elementary schools, as well as the preparedness and competence of teachers for carrying
out this type of educational work. Attention was also focused on cooperation with regular
classroom teachers and professional associates. The survey was conducted on a sample of ten
teachers employed in the extended stay of elementary schools in the area of Medimurje
County, three of them teachers who worked in urban elementary schools, and seven teachers
who worked in rural elementary schools. A semi-structured interview and a written interview,
both composed of 11 open-ended questions, were used for successful research.
The results of the survey indicate that there are no significant differences in the organization
and work of extended stay in urban and rural elementary schools. Differences can be observed
in terms of length of service in extended stay, but not in terms of work in an urban or rural
primary school. Younger respondents expressed a greater desire to go to work in regular
classes. The study showed that teachers in extended stay are not sufficiently respected by
parents and other educational professionals. Teachers of extended stay are more easily aware
of problems in individual students, but they encounter a lack of understanding of other school
staff. Several survey respondents expressed the need for frequent and all-day visits by a
professional associate of a pedagogue in an extended stay in order to gain a better insight into
students and how they behave in their free time when they are not in class. In addition to the
importance of professional associates for the work of teachers in extended stay, the research
also pointed out the importance of good cooperation and communication between teachers in
extended stay and teachers in regular classes. Good communication with regular class
teachers greatly facilitates their work and enables them to work together to solve the problems
of the students.
Ključne riječi
produženi boravak
redovna nastava
stručni suradnik pedagog
Ključne riječi (engleski)
extended stay
regular classes
expert associate of the pedagogue
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:148284
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra pedagogije (univ. mag. paed.)
Studijski program Naziv: Filozofija (dvopredmetni); smjerovi: Opći, Nastavnički Smjer: Nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra edukacije filozofije (univ. mag. educ. phil.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-11-03 07:31:56