Naslov Pedagoški doprinosi Marije Montessori
Naslov (engleski) Pedagogical Contributions of Maria Montessori
Autor Lucija Majetić
Mentor Ivana Miočić (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Rijeka
Datum i država obrane 2023-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Maria Montessori bila je prva žena koja je doktorirala medicinu u Italiji. Svoju je
pedagošku metodu razvila radom u klinikama s djecom s intelektualnim teškoćama, a zatim
promatranjem djece urednog razvoja u dječjim kućama. Montessori zaključuje da je svako
dijete iznimna individua, odnosno čovjek vrijedan poštovanja. Montessori je u središte
odgojno-obrazovnog procesa stavila dijete koje ima svoju slobodu, potrebe i želje. Montessori
izdvaja tri razvojna razdoblja kod svakog djeteta. U svakoj razvojnoj fazi dijete ima različite
mogućnosti i potrebe. Da bi se dijete optimalno razvilo odrasla osoba mora djetetu dati slobodu
i podršku, u svakoj razvojnoj fazi. Montessori uočava i razdoblja posebne osjetljivosti za razvoj
govora, za red, za kretanje itd. Jedan od osnovnih zahtjeva ove metode je pripremljena okolina.
Okolina ima važnu ulogu u razvoju djeteta. Ona mora biti sigurna kako bi se dijete moglo
neometano kretati i istraživati svijet oko sebe. Doprinos Marije Montessori uočavamo i u
detaljno izrađenim materijalnima koji su samokorektivni i koji imaju cilj osigurati djetetu
samostalnost i razvoj motorike, kreativnosti, mišića i sl. Grupe u Montessori vrtićima mješovite
su i temelje se na zajedništvu. U ovom završnom radu analizirati će se i odstupanja koja dolaze
zbog nepoštovanja djeteta i zamjenjivanja djeteta u njegovom radu. Rad obuhvaća i Montessori
pedagogiju danas u svijetu i Hrvatskoj te rad jedine osnovne Montessori škole u Hrvatskoj.
Sažetak (engleski) Maria Montessori was the first woman to receive a PhD in Medicine in Italy. She developed
her pedagogical method by working in clinics with children with intellectual disabilities, and
then observing children of orderly development in children's houses. Montessori concludes that
every child is an exceptional individual, that is, a man worthy of respect. She has put a child at
the center of the educational process who has his own freedom, needs, and desires. Montessori
singles out three developmental periods in each child. At each developmental stage, the child
has different options and needs. For a child to develop optimally, an adult must give the child
freedom and support, at any developmental stage. Montessori also notes periods of special
sensitivity for speech development, for order, for movement, etc. One of the basic requirements
of this method is the prepared environment. The environment plays an important role in the
development of the child. She needs to be sure so that the child can move unhindered and
explore the world around him. Maria Montessori's contribution is also seen in detailed material
that are self-corrective and aim to ensure the child's independence and development of motor
skills, creativity, muscles, etc. Groups in Montessori kindergartens are mixed and based on
togetherness. This final thesis will also analyze the deviations that come from disrespecting the
child and replacing the child in his work. This work also includes Montessori pedagogy today
in the world and Croatia and the work of the only primary Montessori school in Croatia.
Ključne riječi
Maria Montessori
Montessori metoda
odgoj
sloboda
okolina
kritike
evaluacije
Ključne riječi (engleski)
Montessori
upbringing
freedom
environment
pedagogical method
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:007259
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije (univ. bacc. paed.)
Studijski program Naziv: Talijanski jezik i književnost (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) talijanskog jezika i književnosti (univ. bacc. philol. ital.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-12-06 08:17:25