Sažetak | Cilj ovoga rada je prikazati koje osobine trener mora posjedovati kako bi uspješno realizirao
trenažni proces i ostvario željene rezultate i ciljeve u sportu. Svaki sport ima svoje specifičnosti
te se ovisno o njima osmišljavaju metode i tehnike koje zahtijevaju posjedovanje odgovarajućih
osobina trenera koje će omogućiti da se metode i tehnike uspješno realiziraju. Osobine
uspješnog trenera mogu se svrstati u kategorije organizacijskih vještina trenera,
komunikacijskih vještina, motivacijskih vještina, organizacijskih vještina kojim se razvijaju
sposobnosti kod sportaša te posjedovanja stručnog znanja o sportu. Trener kao glavni stručni
kadar u sportu uz teorijsko i praktično znanje mora razviti odgovarajuću pedagošku dimenziju
koja će mu omogućiti pozitivno djelovanje na afirmaciju ličnosti sportaša. U radu se opisuje na
koji način trener postiže odgojno djelovanje u sportu jer trener uz sportska znanja i sportske
vještine prenosi vrijednosti i obrasce ponašanje sportašima. Trener je strateg koji osmišljava
aktivnosti i vještine koje sportaš treba savladati, a uz to mora imati na umu individualne
karakteristike i mogućnosti svakog sportaša. Primjena metoda odgojnog djelovanja označava
poznavanje i razvijanje opisanih kompetencija koje kada se zajednički razvijaju i
implementiraju ostvaruju pedagošku kompetentnost trenera. Na kraju su opisani različiti stilovi
koje trener kao vođa može primjenjivati s naglaskom na posljedice koje pojedini stil vođenja
izaziva kod sportaša. Primjena opisanih osobina trenera determinanta su kvalitetnog i uspješnog
rezultata trenera te posljedično realiziranja profila uspješnog sportaša uz naglašenu dimenziju
ljudskosti. |
Sažetak (engleski) | The aim of this study is to show what qualities a coach must have in order to successfully carry
out the training process and to achieve the desired results and goals in sports. Each sport is
specific and methods and techniques that are used are designed depending on those specifics.
In this study the attention is focused on the qualities that enable the application of practices
methods and techniques. The characteristics of a successful coach can be classified into the
categories of a organizational skills, communication skills, motivational skills, organizational
skills that develop abilities in athletes and having expertise about that specific sport. The coach,
as the main professional staff in sport, in addition to theoretical and practical knowledge, must
develop an appropriate pedagogigal dimension that will enable him to have a positive effect on
the affirmation of the athlete's pesonality. This study describes how the coach achieves
educational action in sports, because the coach, along with sports knowledge and sport skills,
conveys values and patterns of behaviour to athletes. A coach is a strategist who designs the
activities and skills that an athlete needs to master, and in addtion, he must keep in mind the
individual characteristics and capabilities of each athlete. The application of methods of
educational activity means knowledge and development of the described competences, which
when developed and applied together achieve the pedagogical competence of the coach. At the
end, the different styles that a coach as a leader can apply are described, with an emphasis, on
the conequences that a particular style of leadership causes in athletes. Application of the
described qualities of a coach are determinants of a high quality and successful result and
consenquently, the realization of the profile of a successful athlete with an emphasized
dimension of humanity. |