Naslov Uloga meta-filmskih strategija i dokumentarizma u filmovima Radua Judea
Naslov (engleski) The role of meta-cinematic strategies and documentarism in Radu Jude films
Autor Nina Sorić
Mentor Boris Ružić (mentor)
Član povjerenstva Brigita Miloš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Iva Žurić Jakovina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za kulturalne studije) Rijeka
Datum i država obrane 2024-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti
Sažetak Ovim završnim radom provest će se analiza filmskih djela autora Radu Judea, poznat kao jedan od predstavnika rumunjskog novog vala od 2000-tih do danas. Prepoznatljive oznake njegovih radova bazirane su na metafilmičnosti, autorefleksivnosti, intertekstualnosti, zaigranom realizmu s tehnikama dokumentarizma, te filmskom intermedijalnom kolažu kojeg čitamo kao svojevrsni rezultat miješanja više vrsta medija unutar roda igranog filma. Fokus analize proveden je kroz dva Judeova filmska djela; njegov prvi dugometražni film “Najsretnija djevojka na svijetu” (2009.), i njegov posljednji film “Ne očekuj previše od kraja svijeta” (2023.). Kroz njih se vrši preispitivanje tih istih oznaka u usporedbi s filmskim konvencijama Hollywooda, te s klasičnim definicijama i pravilima primjenjivanim u većini filmova danas. Istražit će se Judeovo korištenje vizualnog medija i meta-filma za istraživanje i komentiranje ekonomsko-društvenih problema Rumunjske kroz ideološke i kulturalne reference. Metoda za prikupljanje podataka temeljena je na postojećoj literaturi koja uključuje suvremene akademske članke i knjige rumunjskih filmologa, autora i kritičara s radovima iz 2010-ih i 2020-ih. To uključuje filmsku teoriju i postojeće interpretacije njegovih radova, komentare i akademske članke filmologa o njegovoj dokumentarističnosti i metafilmičnosti, te uočavanje rumunjsko-novovalskih oznaka u njegovim radovima (iako se znatno ističu u kontrastu s ostalim radovima tog pokreta). U kombinaciji s podatcima i teorijskim okvirima iz literature proučavam radove iz postojećeg Judeovog opusa, odnosno vodeći se vlastitim opažanjima tijekom gledanja filmova izdvajam scene i primjere primjerene za analizu u domeni metafilmičnosti i dokumentarističnosti igranih filmova. Cilj ovog rada je otkrivanje karakterističnih obrazaca Raduove poetike, po kojima miješajući poznate i angažirane društvene teme sa svojim redateljskim stilom i spojem raznovrsnih medija i teorija postiže uspjele i prepoznatljive autorske uratke.
Sažetak (engleski) This final paper will analyze the film works of author Radu Jude, known as one of the representatives of the Romanian New Wave from the 2000s to the present day. The recognizable features of his works are based on metafilmicity, self-reflexivity, intertextuality, playful realism with documentary techniques, and a filmic intermedial collage that we read as a kind of result of mixing several types of media within the feature film genre. The focus of the analysis is carried out through two of Jude's film works; his first feature film "The Happiest Girl in the World" (2009), and his latest film "Do Not Expect Too Much from the End of the World" (2023). Through them, an examination is made of these same features in comparison with Hollywood film conventions, and with the classical definitions and rules applied in most films today. Jude's use of the visual medium and meta-film to explore and comment on Romania's socio-economic problems through ideological and cultural references will be investigated. The data collection method is based on existing literature that includes contemporary academic articles and books by Romanian film scholars, authors and critics from the 2010s and 2020s. This includes film theory and existing interpretations of his works, comments and academic articles by film scholars on his documentarism and metafilmicity, and the recognition of Romanian New Wave features in his works (although they stand out significantly in contrast to other works of that movement). In combination with data and theoretical frameworks from the literature, I study works from Jude's existing opus, guided by my own observations while watching the films, singling out scenes and examples suitable for analysis in the domain of metafilmicity and documentarism of feature films. The aim of this paper is to uncover the characteristic patterns of Radu's poetics, by which, by mixing well-known and engaged social themes with his directorial style and a combination of various media and theories, he achieves successful and recognizable authorial works.
Ključne riječi
Radu Jude
metafilm
dokumentarizam
rumunjski novi val
multimedijalnost
intertekstualnost
postmodernizam
zlatno doba Hollywooda
Ključne riječi (engleski)
Radu Jude
metafilm
documentarism
Romanian New Wave
multimedia
intertextuality
postmodernism
Golden Age of Hollywood
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:931640
Studijski program Naziv: Kulturologija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) kulturologije (univ. bacc. cult.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-10 09:39:22