Naslov Pedagoška supervizija iz perspektive pedagoga osnovnih škola
Naslov (engleski) Pedagogical supervision from the perspective of elementary school pedagogues
Autor Stela Šimeković
Mentor Bojana Vignjević Korotaj (mentor)
Član povjerenstva Sofija Vrcelj (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Siniša Kušić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Rijeka
Datum i država obrane 2024-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Pedagoška supervizija je oblik stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih djelatnika te se temelji na suradnji između školskog pedagoga i nastavnika, pri čemu ulogu supervizora obnaša pedagog, a nastavnik je u ulozi supervizanta. Postoji više vrsta supervizije, a u ovom radu naglasak je na razvojno-integrativnoj superviziji koja se odlikuje ravnopravnošću sudionika supervizije, a njezin cilj jest profesionalni rast i razvoj nastavnika, čime se nastoji osigurati njihova uspješnost u radu, a u konačnici i kvaliteta obrazovanja.
Pedagoška supervizija u nacionalnom kontekstu je nedovoljno istražena, stoga je provedeno kvalitativno istraživanje koje se bavi tom temom. Cilj ovog istraživanja jest opisati i razumjeti proces pedagoške supervizije iz perspektive osnovnoškolskih pedagoga, a svrha istraživanja je dobivanje uvida u njihova iskustva s provedbom i u njihovu percepciju pedagoške supervizije. U fokusu su bile etape pedagoške supervizije, što uključuje sljedeće faze: planiranje i pripremu za pedagošku superviziju, praćenje nastave te refleksiju i samorefleksiju. Uz navedeno, posljednja kategorija odnosila se na podršku nastavnicima nakon pedagoške supervizije. U ovom istraživanju korišten je polustrukturirani intervju koji je proveden s 8 pedagoga osnovnih škola. Rezultati istraživanja upućuju na to da se školski pedagozi prilikom provedbe pedagoške supervizije vode idejom razvojno-integrativnog pristupa, no vidljivo je i da u fazi planiranja i pripreme za pedagošku superviziju postoje odstupanja po pitanju suradnje u nekim njezinim dijelovima, unatoč tome što je uspješnost provedbe ove faze nužna za uspješnost sljedećih faza, kao i za učinkovitost cjelokupnog procesa pedagoške supervizije.
Sažetak (engleski) Pedagogical supervision is a form of professional development of educational workers and is based on cooperation between the school pedagogue and the teacher, where the role of supervisor is performed by the pedagogue, and the teacher takes the role of supervisee. There are several types of supervision, and in this paper the emphasis is on developmental-integrative supervision, which is characterized by the equality of supervision participants and its goal is the professional growth and development of teachers, thereby striving to ensure their success in work, and ultimately the quality of education.
Pedagogical supervision in the national context has been insufficiently researched, therefore a qualitative research was conducted that deals with this topic. The aim of this research is to describe and understand the process of pedagogical supervision from the perspective of elementary school pedagogues, and the purpose of the research is to gain insight into their experiences with implementation and their perception of pedagogical supervision. The focus was on the phases of pedagogical supervision, which includes the following phases: planning and preparation for pedagogical supervision, teaching monitoring (classroom observation) and reflection and self-reflection. In addition, the last category was related to the support for teachers after pedagogical supervision. In this research, a semi-structured interview was used, which was conducted with 8 elementary school pedagogues. The research results indicate that school pedagogues are guided by the idea of a developmental-integrative approach when implementing pedagogical supervision, but it is also evident that in the planning and preparation phase for pedagogical supervision there are deviations in terms of cooperation in some of its parts, despite the fact that the successful implementation of this phase is necessary for the success of the following phases, as well as for the effectiveness of the entire process of pedagogical supervision.
Ključne riječi
pedagoška supervizija
stručno usavršavanje
razvojno-integrativni pristup
profesionalni razvoj nastavnika
etape pedagoške supervizije
Ključne riječi (engleski)
pedagogical supervision
professional training
developmental-integrative approach
professional development of teachers
phases of pedagogical supervision
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:144006
Studijski program Naziv: Pedagogija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra pedagogije (univ. mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-23 11:22:14