Sažetak | Rad Informacijska pismenost na radnom mjestu nudi sustavan prikaz fenomena informacijske pismenosti, od početaka do današnjih dana, koncentrirajući se posebno na informacijsku pismenost na radnom mjestu. Informacijska pismenost veoma je važna kao element informacijske kulture. Sa svojim modelima, standardima i povijesnim pravcima predstavlja put kojim započinje formalno obrazovanje i nastavlja se na radnom mjestu te se proširuje novim spoznajama i posebice iskustvom. Za navedeno je nužno cjeloživotno učenje i formalno, ali i neformalno učenje, naročito u organizacijama. Model sedam lica informacijske pismenosti, predstavljen od C. Bruce predstavlja osnovu za stvaranje informacijske pismenosti na radnom mjestu. Istovremeno, u skladu s novim trendovima i u današnjem turbulentnom okružju, pojavljuju se novi termini kao što su informirano učenje, informacijski rad, informacijska elastičnost, radnici znanja, pismenost znanja te informacijska kultura. Navedeni termini pokušavaju odgovoriti na izazove vremena u kojima se nalazi informacijska pismenost na radnome mjestu. Uvodi se i pojam multipismenosti koji predstavlja kombinaciju svih vrsta pismenosti i pokušava odgovoriti na izazove suvremenog života. Iako se smatra da je informacijska pismenost krovna pismenost svim pismenostima, pretpostavka je da je multipismenost, pojam koji će u budućnosti stupiti na njeno mjesto, makar terminološki. U radu su prikazani i rezultati najvažnijih istraživanja iz svjetske literature, o informacijskoj pismenosti na radnom mjestu. Rad je pokušao odgovoriti na pitanja što je to informacijska pismenost i posebno informacijska pismenost na radnom mjestu i na koje izazove danas nailazi učeća organizacija u želji za korištenjem potencijala svojih djelatnika te koje su karakteristike novih radnika znanja i što se od njih očekuje. |