Naslov Odgoj za vrijednosti u liberalnom društvu
Naslov (engleski) Education for Values in Liberal Society
Autor Leonard Pektor
Mentor Aleksandra Golubović (mentor)
Član povjerenstva Elvio Baccarini
Član povjerenstva Aleksandra Golubović
Član povjerenstva Predrag Šustar
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za filozofiju) Rijeka
Datum i država obrane 2015-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filozofija Filozofija odgoja
Sažetak Iako u domaćoj i inozemnoj literaturi na temu odgoja i obrazovanja, čini se, postoji konsenzus oko ideje da su vrijednosti neizostavan dio odgoja upravo u jednakoj mjeri u kojoj je i odgoj povezan s obrazovanjem, do zastoja dolazi čim se pokuša razraditi ideja o implementaciji određenih vrijednosti u nastavne planove i programe. Neslaganje postoji i oko konkretnih vrijednosti, i oko metoda poučavanja. U ovom ću radu zastupati stav da se ovaj problem može kvalitetno riješiti primijeni li se na
... Više odgoj i obrazovanje politička koncepcija pravednosti Johna Rawlsa, uz sitne preinake. Budući da politička i obiteljska domena dijele tri ključne značajke, legitimno je utjecaj javnog uma kao temeljnog načela političke djelatnosti proširiti na roditeljske, a onda i obrazovne postupke, što može značajno izmijeniti neka tradicionalna shvaćanja odgoja. Kroz analizu ideala osobne autonomije, liberalnog legitimiteta i glavnih načela Rawlsove liberalne teorije primijenjene na roditeljske postupke i institucionalni odgoj, nastojati ću ponuditi prikaz poželjnih odgojnih i obrazovnih načela i postupaka, kao i obraniti ideju kozmopolitizma kao pravog smjera za odgoj djece u liberalnom i demokratskom društvu kakvo većina suvremenih zemalja pokušava postati, ali u nemaloj mjeri nije, čemu svjedoče brojne krize do kojih dolazi u zadnje vrijeme. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Although there seems to be a consensus among Croatian and international education theorists alike when it comes to the issue of values being an integral part of upbringing almost to the same extent as upbringing is a part of education, discord ensues as soon as implementation of specific values is attempted through official curricula. There is discord when it comes to specific values and teaching methods as well. In this paper, I will argue that this issue can be resolved by applying Rawls's
... Više theory of justice to the prevalent practices in upbringing and education, with some minor adjustments. Since the political and familial domains share three crucial characteristics, it is legitimate to expand the application of the public mind as the main principle of political domain, so as to govern both parental and educational conduct as well, which could in turn result in considerable changes in some traditional views on upbringing. By analyzing ideals of personal autonomy, liberal legitimacy and other main principles of Rawls's liberal theory of justice, and by applying these to parental and institutionalized educational conduct, I will try to offer an outlook on the proper educational and parental conduct from the liberal perspective. In the final chapter, I will defend the idea of cosmopolitanism as the right way to go at the crossroads of deciding on the appropriate educational policies in the liberal, constitutional regimes, the kind that most of contemporary societies strive to be, but seem to fail in this endeavour, which is confirmed in the light of numerous crises we are faced with lately. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
Rawls
Clayton
liberalizam
odgoj
obrazovanje
autonomija
politička koncepcija pravednosti
javni um
sloboda
jednakost
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:423020
Studijski program Naziv: Filozofija (dvopredmetni); smjerovi: opći, nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije filozofije (mag. educ. phil.)
Studijski program Naziv: Engleski jezik i kniževnost (dvopredmetni); smjer: nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije engleskog jezika i književnosti (mag. educ. philol. angl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-02-26 10:27:06