Sažetak | U posljednje se vrijeme vrlo značajno mijenja uloga muzejske institucije i prakse, a isto se tako mijenjaju i glavni zadaci suvremenog nastavnog procesa, unutar jedne od ključnih odgojno-obrazovnih ustanova današnjice, naime, one školske. Na taj se način obje dotaknute institucije sa svojim programima danas nastoje približiti svakom pojedincu i time kod njega nadalje potaknuti razvoj upravo onih kognitivnih, motornih i afektivnih vještina te sposobnosti putem kojih bi on potom samostalno djelovao u stjecanju i izgrađivanju vlastitog cjeloživotnog znanja. Takvim institucijama ujedno pripada i Muzej grada Rijeke. Naime, on je kroz svoj program kreativno-edukativnih aktivnosti, što su istovremeno bile uklopljene unutar izložbe Vrijeme je novac, a koja je bila organizirana i postavljena od 19. prosinca 2017. godine do 9. ožujka 2017. godine, prije svega nastojao kod djece predškolskog uzrasta, kao i kod učenika osnovnih škola potaknuti razvoj takvih vještina te sposobnosti. Cilj ovoga rada, kao i istraživanja uklopljenog unutar njega, jest vidjeti kakva je zapravo korisnost, ali i kvaliteta kreativno-edukativnih aktivnosti, provedenih upravo u svrhu razvoja prije navedenih vještina te sposobnosti. To se učinilo evaluacijom anketnih upitnika što su ih ispunili učenici osnovnih škola, a koji su istodobno bili i sudionici tih istih kreativno-edukativnih aktivnosti. Na kraju je rada, kao i samog istraživanja, iznijeta analiza onih vještina i sposobnosti čiji su razvoj dotaknute aktivnosti kod učenika najviše potaknule te unutar kojih dijelova i faza pojedinih aktivnosti su one pritom bile istaknute. Među njima je naglasak ipak na onim kognitivnim oblicima. |