Naslov Poimanje prijateljstva na društvenim mrežama iz perspektive učenika srednje škole
Naslov (engleski) Understanding of Friendships on Social Networks from the Perspective of Secondary School Students
Autor Andrea Lach
Mentor Siniša Kušić (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Rijeka
Datum i država obrane 2017-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Ovim se radom nastoji dati doprinos pedagoškim spoznajama o socijalizaciji srednjoškolaca prouĉavajući konstrukt prijateljstva koji su oblikovali upravo pod utjecajem društvenih mreža. Društvene mreže pružile su mladima neke nove mogućnosti i opcije koje su u zauzimanju važnih mjesta u njihovim životima uzele maha, a iste će u ovome radu biti predstavljene s ciljem boljeg razumijevanja novog koncepta prijateljstva. Teorijski se dio rada sastoji od pet cjelina. U prvom je dijelu ukratko
... Više predstavljen povijesni pregled prijateljstva, u drugom dijelu sam pojam prijateljstva, a u trećem je dijelu naglasak stavljen na sam značaj koji prijateljstvu pridaju djeca i mladi. Dan je i teorijski prikaz uloge društvenih mreža u formiranju i razvijanju prijateljskih odnosa te kategorizacije prijatelja na društvenim mrežama. Za provođenje istraživanja korištena je jedna od kvalitativnih metoda prikupljanja podataka – intervju, a instrument čini polustrukturirani protokol intervjua, izrađen za potrebe ovoga istraživanja. Uzorak istraživanja činilo je 13 učenika koji pohađaju treći ili četvrti razred srednje škole, a navedeni je uzorak odabran upravo iz tog razloga što su adolescenti najviše zahvaćeni socijalizacijom koja se odvija putem sredstava društvenih mreža, odnosno novih medija. Tijekom analize se posegnulo za fenomenološkim pristupom. Naglasak se u ovom istraživačkom procesu stavlja na pitanje do koje mjere i na koje sve načine inovativni mediji utječu na poimanje samog koncepta prijateljstva u adolescenata. Kada je riječ o poimanju prijateljstva u mladih, rezultati istraživanja su pokazali da se još uvijek uočava da sudionici istraživanja tradicionalno definiraju prijateljstvo kao odnos u kojem je važna bliskost, dostupnost i povjerenje među dvjema osobama, a on sam počiva na interakciji koja uglavnom podrazumijeva komunikaciju „licem u lice“. Ipak, iz rezultata je vidljivo i nesvjesno asocijativno povezivanje koncepta prijateljstva s konceptom prijateljstva na društvenim mrežama te njihovo međusobno ispreplitanje. Također se uočava redefiniranje pojma „prijatelj“, kojemu su zbog proširenja pojma dodane i neke nove karakteristike i uloge. Iz navedene se tvrdnje i ostalih rezultata istraživanja može zaključivati o izazovima koji su danas stavljeni pred prijateljstvo i o potrebi za daljnjim istraživanjem ovoga područja. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The aim of this paper is to contribute to the existing pedagogical knowledge about socialization of high school students by investigating the construct of friendship shaped exactly by the influence of social networks. Social networks that offered young people some new opportunities and options, which are in turn rapidly becoming an integral part of their lives, will be presented with the ultimate goal of having a better understanding of this new concept of friendships. The theoretical
... Više part of the work consists of five units. The first part briefly presents a historical review of friendship, the second part presents the notion of friendship and in the third part emphasis is placed on the importance of friendship to children and young people. There is also a theoretical view of the role of social networks in creating and developing friendly relationships and a view of categorizing friends on social networks. This research used interview, one of the qualitative research methods, as a method of acquiring data with the instrument being half structured interview protocol made for the purposes of this paper. The participants were the thirteen third and final year high school students which were chosen because adolescents are highly affected by socialization which is taking place by the means of social communication or new media. Phenomenological approach was used during the analysis. This research puts emphasis on which ways and to which extent does the innovative media influences the notion of friendship among adolescents. When it comes to understanding youth friendships, the results of research have shown that it is still noticed that research participants traditionally define friendship as a relationship in which the closeness, availability and trust between two people is important, and it relies on an interaction that mainly involves "face to face" communication. Nevertheless, the results show an unconsciously associative link between the concept of friendship and the concept of friendship on social networks and their interrelationships. There is also a redefinition of the term "friend", which has added some new features and roles due to the extension of the term. From the aforementioned claims and other research results, it can be concluded about the challenges that are now put to friendship and the need for further exploration of the area. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
prijateljstvo
prijatelj
virtualni prijatelj
društvene mreže
mladi
adolescencija
Ključne riječi (engleski)
friendship
friend
virtual friend
social networks
youth
adolescents
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:018774
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea)pedagogije (univ. bacc. paed.)
Studijski program Naziv: Hrvatski jezik i književnost (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) hrvatskog jezika i književnosti (univ. bacc. philol. croat.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-24 11:59:22