Naslov Razvoj projektne kulture u školama
Naslov (engleski) Development of Project Culture in Schools
Autor Iva Perković
Mentor Bojana Ćulum (mentor)
Član povjerenstva Sofija Vrcelj (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Bojana Ćulum (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Kovač (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Rijeka
Datum i država obrane 2017-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Utjecajem znanosti i tehnologije dolazi do restrukturiranja odgojno – obrazovnih procesa, a time ujedno i potrebom za promjenom pristupa u upravljanju tim procesima. Kao jedan od rezultata globalnih promjena koje su dotakle i odgojno – obrazovni sustav jesu i projekti te projektni rad. Jedna od posljedica promjena jest i ta da škole danas svjedoče razvoju „projektne kulture“, koja je postala neizostavni dio školske kulture, iako postojanje takvog konstrukta u kontekstu sustava odgoja i obrazovanja u nacionalnom kontekstu do sada nije uočen. Iz navedenih razloga, cilj ovoga rada bio je saznati koje to pretpostavke doprinose uspješnosti škola u upravljanju i realizaciji projekata. Rezultati istraživanja pokazuju kako uspješnosti škole u upravljanju i realizaciji projekata doprinosi više pretpostavki, a to su: (1) usklađenost djelovanja škole sa misijom i vizijom institucije, (2) kvalitetno planiranje projektnoga rada, (3) kadar osposobljen za rad na projektima te u konačnici (4) kompetentni ravnatelj (rukovoditelj/i) i stručni suradnik pedagog kao ključni akteri za vođenje i upravljanje projektima na razini škole. Istraživanjem je utvrđeno kako daljnjem razvoju projektne kulture u školama može značajno doprinijeti stručno usavršavanje djelatnika škole za rad na projektima. Najsnažnija preporuka proizašla teorijskim i empirijskim dijelom istraživanja jest poticanje akademskih istraživanja područja razvoja projektne kulture u školama, koje se pokazalo nedovoljno razvijenim te istovremeno nedovoljno istraženim područjem, a koje će u budućnosti rasta i razvoja odgojno – obrazovnih institucija zasigurno imati sve veći značaj.
Sažetak (engleski) Necessity for a change of approach in the educational process is inevitable because of the influence of science and technology, just as the restructuration of that same process. As one of the results of global changes that have reached the educational process are also projects and project work. One of the consequences of that change is that schools witness the development of the “project cultures”, which has become an indispensable part of school culture today, even though the existence of that kind of construct in the context of education in national context was not present until recently. For the reasons written above, the goal of this work is to determine which assumptions contribute to efficacy of schools in management and realization of projects. The results of research show that the several assumptions contribute to efficacy of schools in management and realization of projects: (1) compliance of school activities with the mission and vision of an institution, (2) quality planning of project work, (3) personnel qualified to work on projects, and (4) competent school principals and expert associate pedagogues as key actors for leading and managing the projects on the school level. The research has also confirmed that professional training of personnel can significantly contribute to the further development of project culture in schools. The strongest recommendation, that came out of theoretical and empirical researches, is the encouragement of academic research of development of the project culture in schools, which was shown as insufficiently developed and, at the same time, insufficiently explored area that, in the future of the growth of educational institutions, will surely have greater significance.
Ključne riječi
školska kultura
školski projekti
rukovođenje školom
projektna kultura
Ključne riječi (engleski)
school culture
school project
school menagement
project culture
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:067214
Studijski program Naziv: Pedagogija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-24 12:37:05