Naslov Odnos srednjoškolaca prema školi
Naslov (engleski) Secondary School Pupils' Relation Towards School
Autor Mia Matković
Mentor Sofija Vrcelj (mentor)
Član povjerenstva Nena Rončević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sofija Vrcelj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Turk (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Rijeka
Datum i država obrane 2017-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak U ovom diplomskom radu nalazi se teorijski i empirijski prikaz odnosa srednjoškolaca prema školi. Odnos srednjoškolaca prema školi promatrao se kakav je doživalj škole, odnos prema školskim obvezama, odnos prema drugim učenicima te odnos prema nastavnicima. U istraživanju nastojalo se ispitati postoje li razlike u navedenim odnosima obzirom na spol, razred te tip škole. U istraživanju sudjelovalo je ukupno 186 ispitanika iz drugog i četvrtog razreda iz gimnazije i strukovne škole na području grada Pule. Rezultati istraživanja pokazali su kako doživljaj škole među učenicima gimnazije i strukovne škole razlikuje dok razlika prema spolu i razredu nema. Učenici gimnazije i strukovne škole statistički značajno se razlikuju u razlozima odlaska u školu kao i u rangiranju čestica važnosti u školi. U odnosu srednjoškolaca prema školskim obvezama, rezultati su pokazali kako među učenicima drugog i četvrtog razreda postoji statistički značajna povezanost dok između spola i tipa škole i odnosa prema školskim obvezama ne postoji statistički značajna povezanost. Rezultati su pokazali kao učenici drugih razreda više od očekivanog redovito uče i pišu domaće zadaće te pronalaze vrijeme za učenje u odnosu na učenike četvrtog razreda. Obzirom na tip škole, učenici iz gimnazije više od očekivanog planiraju svoje vrijeme za učenje u odnosu na učenike strukovne škole. U odnosu srednjoškolaca prema drugim učenicima iz razreda, rezultati hi - kvadrat testova pokazali su kako postoji statistički značajna povezanost između nezavisnih varijabli spol, razred i tip škole i odnosa srednjoškolaca prema drugim učenicima iz razreda. U odnosu srednjoškolaca prema nastavnicima, rezultati hi - kvadrat testova pokazali su da postoji statistički značajna povezanost između nezavisnih varijabli spol, razred i tip škole te odnosa srednjoškolaca prema nastavnicima.
Sažetak (engleski) This diploma thesis represents theoretical and empirical display of attitudes of high school students toward school. Attitudes toward school are examined through school experience, attitudes toward school commitments, attitudes toward teachers and attitudes toward other students. The aim od this thesis was to examine whether there are differences in this attitudes according to gender, grade and school type. The study included 186 examinees from second and fourth grade of two schools - gymnasium and vocational school in Pula. The results have shown how that there are statistically significant differences in school experience among gymnasium and vocational students but there are no statistically significant differences according to gender and grade. There are statistically significant differences among gymnasium and vocational students according to reasons of attending school so as ranking factors of school important factors. According to attitudes toward school commitments, the results have shown that there is statistically significant correlation between second and fourth grade students, but there are no statistically significant correlations between school commitments, gender and school type. The results have shown that second grade students are learning and doing homework more than fourth grade students. Regarding to school type, the results have shown that gymnasium students are better in planning their time to study according to vocational students. Chi - square results have shown that there are statistically significant correlations between students attitudes toward other students and gender, grade and school type. Regarding to students attitudes toward teachers, Chi - square results have shown that there are statistically significant correlations between gender, grade, school type and students attitudes toward teachers.
Ključne riječi
srednjoškolci
odnos prema školi
doživljaj škole
odnos prema školskim obvezama
odnos prema učenicima
odnos prema nastavnicima
Ključne riječi (engleski)
high school students
attitudes toward school
school experience
attitudes toward school commitments
attitudes toward teachers
attitudes toward other students
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:748391
Studijski program Naziv: Pedagogija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-31 10:02:50