Naslov Modni portali u svakodnevnom životu studentica: sociološko istraživanje
Naslov (engleski) Fashion Portals in Female Students' Everyday Life: Sociological Research
Autor Lena Banovac
Mentor Zorana Šuljug Vučica (mentor)
Član povjerenstva Marija Lončar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zorana Šuljug Vučica (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivanka Buzov (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za sociologiju) Split
Datum i država obrane 2017-09-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija Sociološka metodologija
Sažetak Odijevanje je isključivo značajka ljudskih društava i obilježje je različitih kultura. Odjeća je nastala radi zaštite ljudi od vremenskih neprilika, no polako je počela zadobivati estetsku i društvenu funkciju što ju je pretvorilo u modu. Nekoć su odjeća i odijevanje bili važni indikatori društvenog položaja, no s vremenom se to promijenilo. Masovna proizvodnja je tomu doprinjela, omogućila je veću dostupnost odjeće. Moda može biti pokazatelj mnogih promjena u društvu i životu pojedinca pa je stoga postala predmetom istraživanja mnogih znanstvenih disciplina. Ovo istraživanje se bavi značenjem i ulogom modnih portala u svakodnevnom životu studentica. Cilj je bio utvrditi važnost mode i modnih portala za studentice te ispitati teme o kojima pišu modni portali i učestalost pregladavanja modnih portala. Metode koje su se koristile prilikom ovog istraživanja su analiza sadržaja šest hrvatskih modnih portala; Fashion.hr, Femina.hr, Moda.hr, Journal, Buro 24/7 i Wall.hr i polustrukturirani intervju sa dvanaest ispitanica koje prate navedene portale i koje su redovne studentice Sveučilišta u Splitu. Rezultati analize navedenih portala su pokazali da su zastupljene bijela, crna, siva i ljubičasta boja portala, te da svi portali imaju uravnoteženu količinu sadržaja. Brojač posjeta se ne nalazi na ni jednom portalu. Uglavnom se radi o sličnim rubrikama i člancima o modi te je svaki članak predstavljen jednom fotografijom na naslovnoj stranici. Analiza provedenih intervjua je pokazala da ispitanice dijele ista mišljenja o razlici termina stila, trenda i mode. Portali Buro 24/7, Fashion.hr i Journal su portali koje ispitanice najčešće prate. Navode da su ti portali jako dobri u informiranju o novostima iz mode, ali i da se može naći i drugih korisnih informacija vezanih uz njegu tijela i lica, hranu, putovanja i sl. Smatraju da je glavna uloga portala informiranje društva o modnim trendovima i reklamiranje brandova.
Sažetak (engleski) Dressing in clothes is a exclusive feature of human societies and different cultures. Clothes were created to protect from the elements, but over time they developed a aesthetic and social function that transformed it into fashion. In the past cloathing was a important indicator of a persons social standing, but over time that has changed. Mass production incressed the availability of clothes. Fashion can be an indicator of different changes in society and the life of an individual, so it become a subject of interest in many different scientific fields. This research focused on the meaning and the role fashion portals have in the everyday life of female university students. The goal was to determine the importance of fashion and fashion portals for female university students, to research the subjects of interest on the fashion portals and the frequency of searches on fashion portals. the methods used during this research was content analysis of six croatian fashion portals: Fashion.hr, Femina.hr, Moda.hr, Journal, Buro 24/7 i Wall.hr and a semi-structurated interview with 12 subjects were inrolled in the University of Split and followed fashion portals regularly. The results of the analysis of the fashion portals showed a great use of white, black, grey and purple color, all of the portals had a balanced amount of subject matter. None of the portals had a visit counter. For the most part all the portals had similar categories and fashion articles, all of the articles were featured with one photo on the main page. Analysis of the conducted interviews showed that the all of the subjects shared a common opinion on the difference between the terms style, trend and fashion. Portals Buro 24/7, Fashion.hr and Journal were the most visited by our subjects. In their opinion these portals are very well informed about fashion news, and other useful information regarding skin care, food, travel, etc. All the subjects of the interview agreed that the main goal of fashion portals was to inform about fashion trends and to advertise brands.
Ključne riječi
sociološko istraživanje
analiza sadržaja
polustrukturirani intervjumodni portali
moda
Ključne riječi (engleski)
social research
content analysis
semi-structurated interview
internet portals
fashion
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:735076
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) sociologije (univ. bacc. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-03 10:06:00