Naslov Digitalna učionica - nastava usmjerena učenika
Naslov (engleski) Digital Classroom - Teaching Focused on Students
Autor Kristina Kapitanović
Mentor Suzana Tomaš (mentor)
Mentor Lada Maleš (mentor)
Član povjerenstva Snježana Dobrota (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Suzana Tomaš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lada Maleš (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za učiteljski studij) Split
Datum i država obrane 2016-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Informacijska i komunikacijska tehnologija (eng. Information and Commuciations Technology, ICT) ulazi u sva podruĉja ljudskog ţivota pa samim time sve više i u odgojnoobrazovni proces. Postala je ne samo nezaobilazan dio u razvoju društva, već i staza kojom društvo koraĉa prema budućnosti. U suvremenom društvu informacijske i komunikacijske vještine se uz znanje ĉitanja, pisanja i raĉunanja poĉinju smatrati elementarnom pismenošću. Svakodnevno se sve više škola oprema kvalitetnom raĉunalnom opremom i dobivaju digitalne uĉionice. Korištenje napredne tehnologije potiĉe interaktivnu nastavu, kritiĉko mišljenje, kreativnost, suradniĉko uĉenje. Cilj istraţivanja diplomskoga rada bio je ispitati stavove uĉenika i studenata budućih uĉitelja, koji u svojim odgojno-obrazovnim institucijama imaju i koriste digitalnu uĉionicu, o digitalnim uĉionicama. Ovaj rad je podijeljen na dva dijela: teorijski i empirijski. U teorijskom dijelu opisan je utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na proces uĉenja i pouĉavanja, a istaknuta je i vaţnost suradnje UNESCO-a i Microsofta. Posebna pozornost je posvećena primjeni digitalne uĉionice i digitalnih alata u nastavi te nastavi usmjerenoj na uĉenika. Na kraju teorijskog dijela opisano je stanje u obrazovanju u Republici Hrvatskoj te je opisan projekt „e-Škole: uspostava sustava digitalno zrelih škola (pilot projekt)“ koji je pokrenula Hrvatska akademska istraţivaĉka mreţa – CARNet. U empirijskom dijelu rada prikazano je istraţivanje u kojem su sudjelovali studenti budući uĉitelji i uĉenici dviju osnovnih škola koje imaju digitalnu uĉionicu. Rezultati istraţivanja su pokazali da se stavovi studenata budućih uĉitelja i uĉenika o digitalnoj uĉionici podudaraju i da i jedni i drugi imaju pozitivna iskustva i stavove o digitalnoj uĉionici.
Sažetak (engleski) Information and communications technology (eng. Information and Commuciations Technology, ICT) enters into all area of human life as well as in the educational process. ICT became an important part in the development of society, but also the path that society marching towards the future. In modern society information and communication skills along reading, writing and computing are starting to be considered elementary literacy. Every day more and more schools are equipment with quality computers equipment and digital classroom. The use of advanced technologies encourages interactive teaching, critical thinking, creativity, cooperative learning. Objective of this study was to examine the attitudes of students and students as teachers, who are using digital classrooms in their educational institutions. This thesis is thematically divided into two parts: theoretical and empirical part. Theoretical part is talking about the influence of ICT in the learning and teaching process, higlighted the importance cooperation between UNESCO and Microsoft. Special attention was intended to digital classrooms, digital tools in learning and teaching focused on students. In the end of theoretical part described the situation in education in Republic of Croatia and described project „e-Schools: Establishing a System for Developing Digitally Mature Schools (pilot project)“ which has initiated Croatian Academic and Research Network – CARNet. In empirical part of thesis is possible to find research that involving students as teachers and students of two primary schools who have digital classroom. The results showed that attitudes of students as teacher and students, about digital classroom, match and that both have positive experiences about teaching in the digital classroom.
Ključne riječi
informacijska i komunikacijska tehnologija
UNESCO
digitalna uĉionica
digitalni alati
nastava usmjerena na uĉenika
Ključne riječi (engleski)
Information and communication technologies
UNESCO
digital classroom
digital tools
teaching focused on students
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:922926
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-02-06 14:15:27