Naslov INKLUZIJA DJECE S DOWN SINDROMOM U REDOVNE ŠKOLE
Naslov (engleski) INCLUSION OF CHILDREN WITH DOWN SYNDROME IN MAINSTREAM SCHOOLS
Autor Rafaela Radulović
Mentor Ivana Batarelo Kokić (mentor)
Član povjerenstva Ines Blažević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Batarelo Kokić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2017-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak U ovom radu je izneseno razmatranje, opće pretpostavke o sindromu Down te bitne informacije o inkluziji djece sa sindromom Down u redovne škole. Prikazano je kako inkluzija može pozitivno utjecati na sve uključene strane, te uvidom u relevantnu literaturu ponuđeni su načini kojima se može pomoći i pružiti podrška takvoj djeci. Posebno je istaknuta važnost pomoći i podrške tijekom inkluzije djece s Down sindromom koja može doprinijeti njihovom boljem i bržem razvoju. Suvremena pedagogija inkluziju sagledava kao bitnu stavku koja obogaćuje živote djece s posebnim potrebama, ali i ostale djece koja se nalaze u kontaktu s djecom s Down sindromom. Uz to se treba naglasiti da inkluzivno uključivanje u redoviti odgojno-obrazovni sustav ima veliku ulogu u razvoju socijalne kompetencije djece sa sindromom Down. Cilj ovoga rada je upoznati se sa sindromom Down, najčešćim genetskim poremećajem, njegovim karakterističnim obilježjima koja se razlikuju od djeteta do djeteta. Također aktualizirati i osvijestiti probleme djece sa sindromom Down te život i rad njihovih roditelja, odgajatelja, učitelja i stručnih suradnika. Djecu sa sindromom Down od ranog djetinjstva treba u potpunosti uključiti u odgojno-obrazovni i socijalni život okoline. Na taj način, djeca imaju jednake mogućnosti razvoja svojih spoznajnih, društvenih, tjelesnih i emocionalnih sposobnosti. Kao zaključak može se navesti da se mora postići kvalitetna pomoć i podrška. Kvaliteta ovisi o različitim čimbenicima kao što su stručnost školskog osoblja, stavovima roditelja te kvaliteti komunikacije na relaciji stručna služba-učiteljiroditelji-dijete. Rezultat toga je da su osobe s Down sindromom prihvaćene među svojim vršnjacima i samostalniji u većini svakodnevnih radnji.
Sažetak (engleski) This work presents consideration, general assumptions about Down syndrome and important information on the inclusion of children with Down syndrome in regular school. It is shown that inclusion can positively influence all involved parties, and by looking into relevant literature they have offered ways to help and support such children. Particularly emphasized is the importance of help and support during the inclusion of children with Down syndrome that can contribute to their better and faster development. Contemporary pedagogy inclusion is seen as an essential stand that enriches the lives of children with special needs but also other children who are in contact with children with Down syndrome. In addition, it should be emphasized that inclusive inclusion into a regular educational system plays a major role in the development of the social competence of children with Down syndrome. The aim of this work is to get acquainted with Down syndrome, the most common genetic disorder, its characteristics that differ from children to children. They also update and raise awareness of the problems of children with Down syndrome and the lives and work of their parents, educators, teachers and associates. Children with Down syndrome children should be fully involved in educational and social life. In this way, children have equal opportunities to develop their cognitive, social, physical and emotional abilities. As a conclusion it can be stated that quality assistance and support must be achieved. Quality depends on various factors such as the expertise of school staff, parents' attitudes, and the quality of communication in the relationship between professional service-teachers-parents-child. The result is that people with Down syndrome are accepted among their peers and more independent in most everyday activities.
Ključne riječi
sindrom Down
dijete
inkluzija
odgoj i obrazovanje
redovno školstvo
Ključne riječi (engleski)
Down syndrome
child
Inclusion
education and training
regular education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:767130
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije (univ. bacc. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-04-18 10:46:46