Naslov Konceptualno razumijevanje nastavnih sadržaja prirode i društva
Naslov (engleski) Conceptual Understanding of Teaching Contents of Science
Autor Ana Silić
Mentor Vesna Kostović-Vranješ (mentor)
Član povjerenstva Ivana Restović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Kostović-Vranješ (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mila Bulić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za učiteljski studij) Split
Datum i država obrane 2018-07-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Biologija Opća biologija
Sažetak Nastavni predmet Priroda i društvo učenike uvodi u svijet istraživanja i spoznavanja te na taj način im omogućuje razvijanje stavova i vještina pomoću kojih razumijevaju svijet i okruženje u kojemu žive. Nastava spomenutog predmeta konceptualnim pristupom usmjerava učenika na učenje i mogućnost implementacije stečenih znanja i kompetencija u njegovom budućem životu. Takav pristup i nastava od učitelja zahtijevaju određene kompetencije koje trebaju odgovarati zahtjevima suvremene nastave. Stoga je važno da studenti, a budući učitelji praktičari, posjeduju stručna znanja razumijevajući potrebne koncepte specifičnoga predmeta te imaju potrebna didaktičko-metodička i pedagoško-psihološka znanja. Ukoliko navedeno znanje izostane, i pojave se miskoncepcije kod studenata slijedit će problemi u nastavnom procesu koji mogu rezultirati razvojem miskoncepcija kod učenika. Uzorak ispitanika (N=140) istraživanja sastojao se od svih studenata učiteljskog studija Filozofskog fakulteta u Splitu, a cilj je bio pokazati u kojoj mjeri oni pokazuju konceptualno razumijevanje osnovnih bioloških koncepata važnih za nastavu prirode i društva. Anketa koju su popunjavali se sastojala od dva dijela; u prvom su bile istraživane socidemografske karakteristike, a u drugom dijelu bilo je 17 zadataka kojima se istraživalo njihovo konceptualno razumijevanje vezano uz koncept biljke (cvijet-biljka, fotosinteza, vrijeme obavljanja fotosinteze, oprašivanje i rasprostranjivanje). Rezultati istraživanja ukazuju na postojanje konceptualnog nerazumijevanja traženih koncepata od strane studenata učiteljskog studija, uz iznimku vremena obavljanja fotosinteze i rasprostranjivanja biljka, a neovisno o godini njihovog studija ili srednjoj školi iz koje dolaze. Konceptualno razumijevanje i znanje specifičnih koncepata određenog nastavnog predmeta potrebno je kod svih učitelja, kao i kod studenata učiteljskog studija. Upravo stoga je važno identificirati studentske biološke miskoncepcije te raditi na uklanjaju istih s ciljem sprječavanja njihovog prijenosa na učenike.
Sažetak (engleski) The aim of Science as a subject in primary school is to introduce pupils to the world of research and knowledge, enabling them to develop attitudes and skills which will help them to understand the world and the environment where they live. Teaching this subject using conceptual approach encourages pupils to learn and implement acquired knowledge and competences in their future life. Such approach to teaching requires certain competencies from the teacher which should meet the demands of contemporary teaching. It is therefore important for students-future teachers to have expert knowledge of the concepts of a specific subject, in addition to necessary didactic, methodological, pedagogical and psychological knowledge. The absence of the aforementioned knowledge may result in the development of students’ misconceptions which, in turn, may result in the development of pupils’ misconceptions during the teaching process. The sample (N = 140) consisted of primary teacher education students at the Faculty of Humanities and Social Sciences in Split, and the aim was to show to what extent they demonstrated conceptual understanding of the basic biological concepts important for teaching Science. The questionnaire they completed consisted of two parts; the first part investigated their sociodemographic characteristics, and the second part consisted of 17 tasks investigating the students’ conceptual understanding of the concept of plant (flowerplant, photosynthesis, the timing of photosynthesis, pollination and dissemination). The research results show the tendency towards conceptual misunderstanding of the aforementioned concepts in the students’ answers (with the exception of the timing of photosynthesis and plant dissemination) irrespective of their year of study or the secondary school they finished. Conceptual understanding and knowledge of specific concepts of a particular subject is necessary for all teachers, as well as for the students of primary teacher education. It is therefore important to identify students’ misconceptions with regards to biology and to work on removing them to prevent their transmission to pupils.
Ključne riječi
konceptualno razumijevanje
suvremena nastava prirode i društva
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:147390
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-07-11 10:11:52