Naslov UKLJUČIVANJE DJECE SA SINDROMOM DOWN U REDOVNE OSNOVNE ŠKOLE
Naslov (engleski) INCLUSION OF CHILDREN WITH DOWN SYNDROME IN REGULAR ELEMENTARY SCHOOLS
Autor Anamarija Dropulić
Mentor Ivana Batarelo Kokić (mentor)
Član povjerenstva Ines Blažević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Batarelo Kokić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Mandarić Vukušić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Split
Datum i država obrane 2018-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Zadovoljenje osnovnih obrazovnih potreba djece sa sindromom Down i učenika s teškoćama u razvoju je tema o kojoj se sve više istražuje i raspravlja u pedagoškom i širem društvenom kontekstu. Razumijevanje kliničkih osobitosti djece sa sindromom Down je osnova za razumijevanje i prihvaćanje njihovih posebnih obrazovnih potreba. Zadovoljenje njihovih posebnih potreba je dužnost svakog sudionika odgojno-obrazovne prakse kako zbog prava svakog pojedinca na jednako obrazovanje i ostvarenje punog potencijala, tako i zbog stvaranja društva koje prihvaća i njeguje različitosti. Tema ovog rada je uključivanje djece sa sindromom Down u redovne osnovne škole. Kroz rad se daju odgovori na pitanja koja su važna za uspješno odgojno-obrazovno uključivanje djece sa sindromom Down u redovne osnovne škole u Republici Hrvatskoj, uzimajući u obzir obrazovne potrebe djece sa sindromom Down, trenutnu situaciju u hrvatskom školstvu i preduvjete koji su važni za uspješnu inkluzivnu praksu. Na samom početku rada govori se o sindromu Down kao genetskom poremećaju te o kliničkim osobitostima i obrazovnim mogućnostima djece sa sindromom Down. Nadalje, u radu se govori i o potpunom obrazovnom uključivanju djece s teškoćama u razvoju u redovne osnovne škole, principima i metodama odgoja i obrazovanja u takvoj inkluzivnoj školi, mogućim modelima školovanja djece s posebnim obrazovnim potrebama i zakonskim okvirima koji uređuju suvremenu inkluzivnu teoriju i praksu. Budući da su kompetencije sudionika odgojnoobrazovne praske od velike važnosti za uspješnu inkluzivnu praksu, u radu su navedene ključne kompetencije koje bi učitelji razredne nastave trebali imati te mogućnosti obrazovanja učitelja razredne nastave za rad s djecom s posebnim potrebama u Republici Hrvatskoj.
Sažetak (engleski) Meeting the basic educational needs of children with Down syndrome and students with developing disabilities is a topic that is being increasingly explored and discussed in the pedagogical and wider, social context. Understanding the clinical characteristics of children with Down syndrome is the basis for understanding and accepting their special educational needs. Satisfying their special needs is the duty of every participant in the educational practice, because of the right of every individual to equal education and the realization of their full potential, and for the creation of a society that accepts and nurtures differences. The topic of the paper is inclusion of children with Down syndrome in regular elementary schools. One of the main goals of the paper is to answer questions that are important for the successful inclusion of children with Down syndrome in elementary schools in the Republic of Croatia, taking into account the educational needs of children with Down syndrome, the current situation in Croatian education system and the preconditions that are important for a successful inclusive practice. At the very beginning, the paper discuses Down syndrome as a genetic disorder, clinical characteristics and educational opportunities for children with Down syndrome. Furthermore, the paper deals with full educational inclusion of children with disabilities in regular elementary schools, principles and methods of education in such an inclusive school, possible models of schooling of children with special educational needs and legal frameworks that regulate contemporary inclusive theory and practice. Since the competencies of every participant of the educational practice are of great importance for a successful inclusive practice, the paper lists the key competencies that a classroom teachers should have and the ability to educate classroom teachers to work with children with special needs in the Republic of Croatia.
Ključne riječi
djeca sa sindromom Down
inkluzija
redovite osnovne škole
kompetencije učitelja
Ključne riječi (engleski)
children with Down syndrome
inclusion
regular elementary schools
teacher competencies
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:959071
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije (univ. bacc. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-10-25 11:52:52