Naslov POTICANJE SUBJEKTIVNE DOBROBITI DJECE U ŠKOLI
Autor Anamaria Brnić-Levada
Mentor Andreja Bubić (mentor)
Član povjerenstva Tonća Jukić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Andreja Bubić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sani Kunac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Split
Datum i država obrane 2019-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Subjektivna dobrobit pojam je koji posljednjih godina sve više okupira pažnju brojnih istraživača, a podrazumijeva osobnu procjenu zadovoljstva pojedinim životnim područjima, kao i zadovoljstva životom u cjelini te prisutnost pozitivnih emocija nasuprot onim negativnim. Te procjene obuhvaćaju dvije glavne komponente – kognitivnu i afektivnu. Kognitivna komponenta se odnosi na procjenu zadovoljstva životom dok se afektivna odnosi na pozitivne i negativne emocije. Dva su glavna pristupa u okviru kojih se može promatrati dobrobit općenito, a to su hedonistički i eudemonijski. Hedonistički pristup se pritom odnosi na poticanje ugodnih emocija, odnosno izbjegavanje onih neugodnih dok eudemonijski pristup naglašava osobni rast i razvoj svakog pojedinca. Također, postoje i dva glavna pristupa uz pomoć kojih se mjeri subjektivna dobrobit – objektivni i subjektivni. Objektivni pristup se odnosi na mjerenje vanjskih uvjeta koji utječu na zadovoljstvo životom dok se subjektivni odnosi na samoprocjenu. Djeca većinu svog vremena provedu u školi, odgojno-obrazovnoj ustanovi u kojoj se ciljevi odgoja i obrazovanja ostvaruju na planski i sustavan način. Njezin glavni cilj bi trebao biti upravo poticanje dobrobiti kod svakog djeteta. Ne postoji jednostavan način na koji bi se dijete moglo poučiti sreći, već više različitih činitelja utječe na to. Prvotno je potrebno poticati djetetovo samopoštovanje i samopouzdanje, kao i sve stupnjeve njegovog razvoja, poput emocionalnog, socijalnog, tjelesnog i slično. Također, škola treba pomoći djetetu da izgradi pozitivnu sliku o sebi, treba slušati dijete i njegove potrebe, pokazati mu da im je stalo do njega te da im je ono važno. Suradnja s obitelji također ima pozitivan utjecaj na djetetovu dobrobit. Sve to zasigurno će omogućiti djetetov potpuni razvoj te će ga oblikovati u sretnog i zadovoljnog pojedinca.
Sažetak (engleski) Subjective well-being is a concept that has occupied the attention of many researchers in the last couple of years and it includes personal evaluation of particular areas of life, as well as satisfaction with life in general and the presence of positive emotions in contrast to negative ones. Those evaluations include two main components - the cognitive one and the affective one. The cognitive component refers to the evaluation of life satisfaction while affective one refers to positive and negative emotions. There are two main approaches in the context of well-being in general, hedonism and eudaemonism. Hedonistic approach includes the encouragement of pleasant emotions and avoidance of unpleasant ones, while eudaemonism emphasizes personal growth and development of each individual. Also, there are two main approaches that are used in measurement of subjective well-being – the objective one and the subjective one. Objective approach refers to the measurement of external conditions that affect the life satisfaction while subjective one refers to self-evaluation. Children spend most of their time in school, educational institution where the objectives of education are achieved in planned and systematic way. Its main objective should be encouraging well-being of every child. There is not a simple way to teach happiness to children, but there are more different factors affecting it. First of, it is necessary to encourage a child's self-esteem and self-confidence, as well as all stages of its development, such as emotional development, social development, physical development, and so on. Also, schools should help the child to build a positive self-image, they should listen to the child and his needs, show him that they care about him and that he is important to them. The cooperation with the family also has a positive impact on the child's well-being. All of this will certainly help the child's full development and will shape him in happy and satisfied individual.
Ključne riječi
subjektivna dobrobit
sreća
zadovoljstvo životom
emocije
škola
dijete
samopoštovanje
samopouzdanje
emocionalni razvoj
socijalni razvoj
Ključne riječi (engleski)
subjective well-being
happiness
life satisfaction
emotions
school
child
self-esteem
self-confidence
emotional development
social development
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:555707
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije (univ. bacc. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-20 16:16:36