Naslov Utjecaj elektroničkih medija na jezični razvoj djece
Naslov (engleski) THE INFLUENCE OF ELECTRONIC MEDIA IN CHILDREN'S LANGUAGE DEVELOPMENT
Autor Jelena Miše
Mentor Anita Runjić-Stoilova (mentor)
Član povjerenstva Tanja Brešan Ančić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Runjić-Stoilova (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Tomelić Ćurlin (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za hrvatski jezik i književnost) Split
Datum i država obrane 2019-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak Razvoj jezičnih sposobnosti ne ide uvijek po planu. Danas više nego ikad postoje brojne prepreke u usvajanju jezika. Svi upiru prstom u elektroničke medije. U 20. stoljeću počevši od televizije razvoj elektroničkih medija ne namjerava stati. Takav tehnološki uzlet ostavio je posljedice na jezični razvoj djece. Elektronički mediji mogu biti korisni ako se s njima rukuje ispravno. U protivnom, mogu ostaviti štetne posljedice ne samo na jezični razvoj, već socijalni i emocionalni. U pravilu čovjeku bi trebao biti govor najjednostavniji oblik komunikacije. Međutim, to nije slučaj kada su prisutne poteškoće u jezičnom razvoju. Jezični razvoj najosjetljiviji i najbrže se razvija u prve tri godine čovjekovog života. Djeca upijaju informacije što im pruža okolina. S obzirom da većina ljudi koristi elektroničke medije više puta dnevno, igraju veliku ulogu u razvoju djeteta. Elektronički mediji mogu imati pozitivan, ali i negativan utjecaj na jezični razvoj djece. Osim toga, lako je zamijeniti negativan utjecaj pozitivnim. Na primjer, djeca koja usvoje strani jezik prije materinjeg nije poželjno. Dobar i normalan jezični razvoj podrazumijeva razvoj prvog, materinjeg jezika. Pozitivnim utjecajem može se jedino smatrati dijete koje uz usvojen materinji jezik, zna usporedno i strani. Pa tako elektronički mediji često predstavljaju prepreku u ostvarenju tečnog razvoja. Elektronički mediji mogu biti uzrok jezičnih poremećaja kod predškolske djece, ako nisu izravno utjecali ili uzrokovali poremećaj, onda odmažu u oporavku. Iako nam se nekad čini da je sve uredu s djetetom, te njegov jezični razvoj ide kako bi trebao, možemo se prevariti. Negativan utjecaj elektroničkih medija ne mora biti u obliku poremećaja. Iako se često ne radi o poremećaju, logopedi im pridaju mnogo pažnje, jer ako se ne iskorijene što prije mogu uzrokovati još veće probleme u daljnjem jezičnom razvoju. Znatan broj roditelja ni ne primijeti otežan razvoj jezika, jedino ako se radi o težim slučajevima, to jest poremećajima kao što su mucanje, autizam i slično. Problemi s jezičnim razvojima najčešće izađu na vidjelo pri susretu s pedagogom ili logopedom pri upisu u vrtić ili školu. Nesumnjivo, sve više djece posjećuje logopeda i prije vrtića upravo zbog utjecaja suvremenih medija. Bitno je što prije otkriti problem i riješit ga bez daljnjih posljedica. Danas je dostupna brojna literatura upravo vezana za to područje, a na tržištu se mogu naći priručnici za roditelje.
Sažetak (engleski) The development of language skills does not always go as planned. Today, more than ever, there are numerous obstacles to language acquisition. To many, the cuprite seems to be obvious- electronic media. In the 20th century, starting with television, the development of electronic media is not going to stop. Such a technological outburst has left consequences on the linguistic development. Electronic media can be useful if handled properly. Otherwise, they can have adverse consequences not only on language development, but also on social and emotional ones. As a rule, speech should be the simplest form of communication for a person. However, this is not the case when language development difficulties are present. Linguistic development is the most sensitive and fastest developing during the first three years of a person's life. Children absorb the information their environment provides. Since most people use electronic media multiple times a day, they play a big role in the development of a child. Electronic media can have a positive but also a negative impact on children's language development. In addition, it is easy to confuse a negative influence with a positive one. For example, children who adopt a foreign language before their mother language is not desirable. Good and normal language development implies the development of the first, native language. A positive influence can only be considered to be a child who, in addition to his or her mother language, also knows a foreign language. Thus, electronic media are often an obstacle to a healthy language development. Electronic media can be the cause of language disorders in preschool children, if they have not directly affected or caused the disorder, then they are slowing down the recovery. Although we sometimes think the child and his or her language development is going well, we can be fooled. The negative impact of electronic media doesn’t have be in the form of disruption. Speech therapists pay a lot of attention to negative influences of electronic media, because if not treated as soon as possible they can cause even greater problems in further language development. A considerable number of parents do not even notice difficult language development, excluding more severe cases, such as stuttering, autism and similar. Problems with language development are most often brought to light when meeting a teacher or speech therapist while enrolling in kindergarten or school. Undoubtedly, more and more children visit speech therapists even before kindergarten precisely because of the influence of contemporary media. It is important to find out the problem as soon as possible and solve it without further consequences. Today, a great deal of literature is available on the subject, and parents' manuals can be found on the market.
Ključne riječi
elektronički mediji
govor
jezični razvoj
predškolsko razdoblje
djeca
Ključne riječi (engleski)
electronic media
speech
language development
preschool
children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:143817
Studijski program Naziv: Hrvatski jezik i književnost (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ca (baccalaureus/baccalaurea) hrvatskog jezika i književnosti (univ. bacc. philol.croat)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-25 15:47:00