Naslov Kako oglašavanje oblikuje izgled žene
Naslov (engleski) How advertising shapes women's appearance
Autor Barbara Solje
Mentor Sanja Stanić (mentor)
Član povjerenstva Marija Lončar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Stanić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Gorana Bandalović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za sociologiju) Split
Datum i država obrane 2019-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Socijalne djelatnosti
Sažetak Oglašavanje se smatra najutjecajnijom promotivnom aktivnošću. To je način kojim se proizvodi ili usluge izlažu na tržištu. Ono oblikuje naše ponašanje i stil života Oglašavanje se mijenjalo kroz vrijeme. Dok je na početku je bilo informativno, kasnije postaje uvjeravajuće i cilja na određene društvene skupine. Oglašivači se koriste raznim strategijama za privlačenje pažnje, od boja preko verbalne i neverbalne komunikacije, specifičnog diskursa do raznih oblika manipulacije. Jedna od skupina na koje oglašavanje cilja su i žene. Prikazi žena u oglasima stereotipizirani su te predstavljaju nedostižne ideale ljepote. Oglašivači odgovaraju feminističkim kritikama tako što inkorporiraju feminističke stavove u oglase. Tako feminizam žele predstaviti kao životni stil koji se može postići konzumirajući odgovarajuće proizvode. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi kako oglašavanje oblikuje izgled žene analizom časopisa Gloria, konkretno brojeva koji su izašli u ljetnim mjesecima. Prvo smo željeli utvrditi ukupan broj oglasa koji se pojavljuju u svakom broju te koje se kategorije proizvoda pojavljuju u oglasima. Najveći je broj oglasa koji prikazuju kozmetiku. S obzirom da se radi o ljetnim mjesecima, ne iznenađuje činjenica da prevladavaju proizvodi za njegu kože, posebno kreme za sunčanje. Nakon toga, analizom odabranih oglasa, željeli utvrditi opći izgled žena na oglasima. Možemo reći kako prevladavaju mlade žene, bez bora na licu, njegovane sjajne kose. Također oglasi prikazuju uglavnom vitke žene. Na ženama u oglasima možemo vidjeti uglavnom široku, lepršavu odjeću. Što se tiče boja, u značajnoj mjeri prisutne su bijela, roza i crvena.
Sažetak (engleski) Advertising is considered to be the most influential promotional activity. This is the way in which products and services are exposed to the market. It shapes our behaviour and lifestyle. Adverising changes over time. While initially was informative, later it became persuasive and targets on specific social grups. Adverisers use multiple strategies for attracting attention, from colors over verbal and nonverbal communication, specific discourse to various forms of manipulation. One of the groups advertising targets are women. Displays of women in adverts are stereotyped and represent unapproachable ideals of beauty. Advertisers response to feminist critiques by incorporating feminist attitudes in adverts. They want to present feminism as a lifestyle which could be reached by consuming certain products. The aim of this research was to determine how advertising shapes womens appearance by analising the Gloria magasine, especially the numbers that were out in the summer. First, we wanted to determine the total number of adverts in each number and wich categories of products appear in adversts. Considering the fact that we are analising the numbers that were outh in the summer, it doesnt suprise the fact that prevale the products for skincare, especially sunscreens. After that, by analysing the chosen adverts we wanted to determine the the general look of the women in adverts. We can say that prevail young women, without wrinkles, nurtured, shiny hair. Also, adverts show mostly slim women. Women in advers wear mostly wide clothes. As far as colors are conserned, white, pink and red are sustantially present.
Ključne riječi
oglašavanje
žene
stereotipi
stil života
Ključne riječi (engleski)
advertising
women
stereotipes
lifestyle
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:460798
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) sociologije (univ. bacc. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-01 09:06:40