Naslov PSYCHOLINGUISTIC APPROACH TO SOCIAL MEDIA MARKETING
Naslov (hrvatski) PSIHOLINGVISTIČKI PRISTUP OGLAŠAVANJU NA DRUŠTVENIM MREŽAMA
Autor Ivona Brtan
Mentor Nataša Stojan (mentor)
Mentor Mirjana Semren (komentor)
Član povjerenstva Nataša Stojan (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Petrović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mirjana Semren (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za engleski jezik i književnost) Split
Datum i država obrane 2019, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Anglistika
Sažetak This thesis investigates the impact of social media on consumer behaviour in terms of their information processing and decision making process related to their product purchase via social media platforms. The aspects which were examined include consumer attitude towards social media marketing compared to the traditional mass media approach, as well as the factors which trigger and affect their decision making. Consumers’ general attitude and motivation for purchase, along with the power of social media in the marketing approach to consumers, are also integrated in the study. The study also investigated the influence of different social media platforms including Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn and forums. These platforms were analyzed as sources of information prior to the purchase and places for experience and opinion exchange with other consumers after the product consumption. Moreover, stages of decision making process, as well as phases of information processing were explained in detail from the psycholinguistic point of view with regard to social media marketing. The study included a total of 150 anonymous adults whose participation was anonymous and voluntary. The findings indicate that Facebook and Instagram are the most popular social media among Croatian consumers, who spend several hours per week exposed to various contents available on these platforms. Their response to that content is affected by numerous factors, from the word of mouth in their social circle and other online information available to their personal level of motivation and interest in what is being offered. Finally, the results show that both male and female population are still indecisive in terms of the credibility of social and mass media marketing, as the former is considered very accessible, yet sometimes unprofessional, and latter less demanding and often imprecise in targeting consumer interests and needs.
Sažetak (hrvatski) Ovaj rad obrađuje utjecaj društvenih mreža na ponašanje potrošača s fokusom na njihovu obradu informacija te proces odlučivanja prilikom kupovine proizvoda putem društvenih mreža. Istraživanje ispituje stav potrošača prema oglašavanju na društvenim mrežama u odnosu na tradicionalni pristup masovnih medija, kao i čimbenike koji potiču i utječu na donošenje odluka prilikom kupovine. Opći stav potrošača, motivacija za kupovinom te utjecaj društvenih mreža u marketinškom pristupu potrošačima su također dio istraživanja. Također je analizirana uloga različitih društvenih mreža, uključujući Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn i forume. Istraživala se uloga navedenih platformi kao izvora informacija prije kupovine te mjesta za razmjenu iskustva i mišljenja s ostalim potrošačima nakon uporabe proizvoda. Nadalje, faze procesa odlučivanja, kao i etape procesa obrade informacija, detaljno su ispitane s psiholingvističkog stajališta u odnosu na oglašavanje putem društvenih mreža. Kvantitativni dio istraživanja uključuje ukupno 150 punoljetnih ispitanika čije je sudjelovanje bilo anonimno i dobrovoljno. Rezultati pokazuju da su Facebook i Instagram najpopularnije društvene mreže među hrvatskim potrošačima, koji provode nekoliko sati tjedno izloženi različitim sadržajima dostupnima na navedenim platformama. Na reakciju potrošača na te sadržaje utječu brojni čimbenici, od međusobne razmjene iskustava unutar njihove društvene zajednice i ostalih informacija dostupnih na Internetu, do osobne razine motivacija i interesa za ono što se oglašava. Naposljetku, rezultati pokazuju da je i muška i ženska populacija još uvijek neodlučna u smislu kredibiliteta oglašavanja putem društvenih mreža i masovnih medija. Potrošači smatraju da je oglašavanje na društvenim mrežama dostupnije, no ponekad neprofesionalno, dok oglasi u masovnim medijima zahtijevaju manje truda od strane potrošača, no često ne odgovaraju njihovim interesima i potrebama.
Ključne riječi
social media
consumer behaviour
marketing
information processing
decision making
Ključne riječi (engleski)
društvene mreže
ponašanje potrošača
oglašavanje
obrada informacija
proces odlučivanja
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:305065
Studijski program Naziv: Anglistika (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički, prevoditeljski Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra engleskog jezika i književnosti (mag. philol. angl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-07 11:20:45