Naslov Instagram Fitnes - uloga društvenih mreža u promociji zdravog života
Naslov (engleski) Instagram fitnes - The importance of social networks in promoting healthy living
Autor Andrea Dlaka
Mentor Zorana Šuljug Vučica (mentor)
Član povjerenstva Sanja Stanić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zorana Šuljug Vučica (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lončar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za sociologiju) Split
Datum i država obrane 2019-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija Sociološka teorija
Sažetak Društvene mreţe imaju sve veću ulogu u svakodnevnom ţivot pojedinca. One koje bismo mogli izdvojiti kao najpopularnije su Facebook, Instagram, Twitter itd. Instagram je društvena mreţa kojoj je svrha objavljivanje raznolikih sadrţaja (slike, videozapisi itd.). S obzirom na ekspanziju društvenih mreţa u današnje vrijeme i aktualnost još jedne teme, odrţavanje zdravog načina ţivota, zanimala nas je uloga društvenih mreţa u promociji zdravog ţivota.
Ispitivanje je provedeno kvalitativnom analizom sadrţaja, kojom smo tijekom sedam dana, u periodu od 20. do 26. kolovoza 2019. promatrali sedam Instagram profila Instagram fitnes influencera (krissycela, lisafiitt, diaryofiftmommypfficial, kelseywells, kayla_itsines, jenselter i whitneyysimmons) kako bi definirali koncept Instagram fitnesa, analizirali elemente i sadrţaje Instagram profila, utvrdili načine promocije zdravog ţivota na društvenim mreţama (Instagramu) i utvrdili utjecaje društvenih mreţa (Instagrama) na zdrav ţivot.
Analiza prikupljenih podataka pokazala je kako su Instagram objave podijeljene po kategorijama vjeţbanja, motivacije, promocije, zdrave prehrane i ostalog. Instagram profili nisu bili podjednako aktivni u promoviranju zdravog načina ţivota preko objavljenih slika i videozapisa. Sadrţajno, Instagram objave Instagram fitnes influencera najviše su sadrţavale vjeţbanje putem videozapisa i motivaciju putem slika. Promocija se pokazala kao kategorija koja je prisutna u većini objava.
Instagram storiji podijeljeni su po kategorijama vjeţbanja, motivacije, promocije, zdrave prehrane, how to, Q&A i ostalog. Broj objavljenih Instagram storija značajno je veći u odnosu na Instagram objave dok se sadrţajno, ističu vjeţbe koje nemaju veliki postotak u objavljenim Instagram storijima, motivacija kao veliki udio u objavljenim Instagram storijima, dok je promocija jednako kao i kod Instagram objava, prisutna kod većine objavljenih slika i videozapisa.
Stoga zaključujemo kako Instagram fitnes influenceri aktivno sudjeluju u promociji zdravog načina ţivota dok Instagram fitnesom moţemo definirati odrţavanje zdravog načina ţivota na platformama društvenih mreţa.
Sažetak (engleski) Social networks have more and more significance in one's everyday life. Ones which we could point out are Facebook, Instagram, Twitter etc. Instagram is a social network whose purpose is publishing diverse content (images, videos etc.). Considering the expansion of social networks in today's time and actuality of another topic, keeping healthy lifestyle, we were interested in the role of social networks in promotion of healthy lifestyle. Examination conducted by qulitative content analysis, in which we have during seven days, in period from 20. untill 26. august 2019. watched seven Instagram bloggers (krissycela, lisafiitt, diaryofiftmommypfficial, kelseywells, kayla_itsines, jenselter i whitneyysimmons) so we could define the concept of Instagram fitness, analyze the elements and content of Instagram profile, establish ways of healthy life promotion on social networks (Instagram) and establish the influence social network (Instagram) has on healthy life. Analysis of collected data showed that Instagram posts are divided by workout categories, motivation, promotion, healthy nutrition etc. Instagram profiles were not equally active in healthy lifestyle promotion via shared images and videos. Content-wise, Instagram posts by Instagram bloggers were mostly consisted by workouts via videos and motivation posts via images. Promotion was shown as category present in most of the posts. Instagram stories were divided by categories: workouts, motivation, promotion, healthy nutrition, how tos, Q&A etc. Number of published Instagram stories is significantly bigger compared to Instagram posts while content-wise, workouts that don't have large percentage in shared Instagram stories are highlighted, motivation as a big part in published Instagram stories, while promotion equally as Instagram posts, is present at most published photos and videos. Therefore we conclude that Instagram bloggers actively take part in promotion of healthy lifestyle while with Instagram fitness we can define keeping the healthy lifestyle on platforms in social networks.
Ključne riječi
sociološko kvalitativno istraţivanje
analiza sadrţaja
sociologija tijela
zdrav način ţivota
društvene mreţe
fitnes
Instagram fitnes
Ključne riječi (engleski)
sociological qualitative research
content analysis
sociology of the body
healthy lifestyle
social networks
fitness
Instagram fitness
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:281822
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) sociologije (univ. bacc. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-02-19 12:04:26