Naslov Gaming: sociološko istraživanje rodnih razlika
Naslov (engleski) Gaming: sociological research of gender differences
Autor Luka Bjeliš
Mentor Marija Lončar (mentor)
Član povjerenstva Zorana Šuljug Vučica (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lončar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Toni Popović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za sociologiju) Split
Datum i država obrane 2019-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija
Sažetak Video igre i gaming u posljednje vrijeme postaju sve aktualnije teme u sociološkim istraživanjima, za
razliku od prije, kada im se nije pridvala neka veća važnost već se na njih gledalo kao na oblik dokolice i gubljenja
vremena. Prilikom provođenja istraživanja predstavlja neunificirana forma stručnog nazivlja unutar domene video
igara, tako da različiti autori za iste termine koriste različite riječi. Većina istraživanja bila je bazirana isključivo
na video igre, a kako bi se kvalitetno provelo o ovoj temi potrebno je uključiti i druge discipline kako bi se rašćarali
mitovi i stereotipovi o gamerima. U posljednjem desetljeću svjedoci smo rasprostranjenog pokreta prema
proglašenju studija igre kao vlastitog suverenog područja proučavanja ili discipline. Proučavanje igara ima,
dakako, mnogo dužu povijest i ugrađeno je u teorije i prakse svih područja akademskog istraživanja. U procesu
spajanja snaga oko zajedničkog predmeta proučavanja, važno je razjasniti različite teorijske i metodološke temelje
Istraživanje na području Republike Hrvatske je pokazalo da su gameri većinom muškarci stari između
18 i 25 godina. Najčešće igraju FPS-ove, u prosjeku od jednog do četiri sata na dan, a najmanje MOBE i
MMORPGove. Mehanika igre i priča unutar igre su im najvažniji aspekti video igara. Rijetko zanemaruju obaveze
poput poslovnih, školskih/fakultetskih, sportskih i kulturnih. Većina ih tokom igranja ne konzumira alkohol i
pretežno teže solo igranju. Testiranjem hipoteza došli smo do zaključka da ne postoje statistički značajne razlike
u iskustvima i preferencama između muških i ženskih sudionika. Rezultati bi vjerojatno bili drugačiji da je
istraživanju pristupio podjednak broj muškaraca i žena.
Sažetak (engleski) Video games and gaming have become more and more recent topics in sociological research, unlike
before, when they were not given more importance but were viewed as a form of leisure and waste of time. A
problem with the research is the non-unified form of professional terminology within the video game domain, so
different authors use different words for the same terms. Most of the research was based solely on video games,
and in order to have a good run on the subject, other disciplines need to be incorporated to dispel gaming myths
and stereotypes. In the last decade, we have witnessed a widespread movement toward declaring game studies to
be our own sovereign area of study or discipline. The study of games, of course, has a much longer history and is
embedded in the theories and practices of all areas of academic research. In the process of joining forces around a
common subject of study, it is important to clarify the different theoretical and methodological foundations
A survey in the Republic of Croatia showed that gamers are mostly men between the ages of 18 and 25.
They mostly play FPSs, averaging one to four hours a day, and at least MOBAs and MMORPGs. The game
mechanics and story within the game are their most important aspects of video games. They rarely neglect
commitments like business, school / college, sports and cultural. Most of them do not consume alcohol while
playing and tend to play solo. By testing the hypotheses, we came to the conclusion that there were no statistically
significant differences in experiences and preferences between male and female participants. The results would
probably be different if the survey were approached by an equal number of men and women.
Ključne riječi
video igre
gaming
rodne razlike
sociološko istraživanje
anketa
Ključne riječi (engleski)
video games
gaming
gander differences
sociological research
survey
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:315820
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) sociologije (univ. bacc. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-02-20 11:41:59