Naslov Longitudinalno praćenje antropoloških značajki učenika razredne nastave
Naslov (engleski) Longitudinal monitoring of anthropological characteristics of elementary school pupils ( first to fourth grade)
Autor Anđela Topalović
Mentor Lidija Vlahović (mentor)
Član povjerenstva Dodi Malada (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Lidija Vlahović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Bojan Babin (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za učiteljski studij) Split
Datum i država obrane 2020-07-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Longitudinalno praćenje antropoloških značajki učenika razredne nastave temelj je ovoga diplomskoga rada. Za potrebe rada provedeno je istraživanje u jednoj osnovnoj školi. Cilj istraživanja bio je utvrditi stanje antropoloških značajki učenika i učenica razredne nastave te ispitati postojanje statistički značajnih razlika antropoloških značajki prema spolu i dobi. Rezultati ispitanika dobiveni su praćenjem tijekom dviju školskih godina, 2018./2019. i 2019./2020. Istraživanje je provedeno na 49 učenika i učenica „Osnovne škole Bol“ u Bolu na otoku Braču. Obuhvaćalo je učenike i učenice triju razreda, koji su ovisno o školskoj godini praćenja pohađali jedan od četiriju nižih razreda osnovne škole. Starosna dob ispitanika za vrijeme istraživanja bila je između sedam i deset godina. Ispitanici su podijeljeni na subuzorke prema spolu i dobi. Rezultati su obrađeni pomoću t-testa za nezavisne uzorke i pokazali su da postoje statistički značajne razlike u pojedinim mjerenim varijablama, a u većini mjerenih varijabli statistički značajne razlike ne postoje. Analizom rezultata utvrđeno je da su učenici prvoga i drugoga razreda 2018./2019., odnosno, drugoga i trećega razreda 2019./2020. godine postigli bolje rezultate od učenica u svim testovima motoričkih sposobnosti, osim u testu za procjenu fleksibilnosti. S obzirom na to da razvoj fleksibilnosti uvjetuje spol, rezultati mjerenja testa za procjenu fleksibilnosti su očekivani. Zanimljivo je da su učenice trećega razreda u 2018./2019. školskoj godini, odnosno učenice četvrtoga razreda u 2019./2020. školskoj godini ostvarile bolje rezultate od učenika u svim testovima motoričkih sposobnosti. Takvi rezultati mogu se pripisati utjecaju endogenih čimbenika, odnosno antropometrijskim karakteristikama učenika koje utječu na izvođenje motoričkih kretnji.
Sažetak (engleski) Longitudinal monitoring of anthropological characteristics of elementary school students is the basis of this thesis. For the needs of the work, a research was carried out in one elementary school. The aim of the research was to determine the state of anthropological characteristics of elementary school pupils and to examine the existence of statistically significant differences in anthropological characteristics according to gender and age. Respondents results were obtained by monitoring during two school years, 2018./2019. and 2019./2020. The research was carried out on 49 pupils of Bol elementary school in Bol, on the island of Brač. It included male and female pupils of three grades, who, depending on the school year of attendance, attended one of the four lower grades of elementary school. The age of the respondents at the time of the study was between seven and ten years. Respondents were divided into subsamples according to gender and age. The results were processed using a t-test for independent samples and showed that there are statistically significant differences in some measured variables, and in most of the measured variables there are no statistically significant differences. The analysis of the results showed that the male pupils of the first and second grade in 2018./2019., in other words, the second and third grade in 2019./2020. achieved better results than female pupils in all tests of motor skills, except in the test for assessing flexibility. The analysis of the results showed that the male pupils achieved better results than the female pupils in all tests of motor skills, except in the test for assessing flexibility. Given that the development of flexibility is conditioned by gender, the measurement results of the flexibility assessment test are expected. It is interesting that the third grade female pupils in 2018./2019. school year, in other words, fourth grade female pupils in 2019./2020. school year achieved better results than male pupils in all tests of motor skills. Such results can be attributed to the influence of endogenous factors, in other words, anthropometric characteristics of students that affect the performance of motor movements.
Ključne riječi
longitudinalno praćenje
antropološke značajke
osnovna škola
motoričke sposobnosti
t-test
Ključne riječi (engleski)
longitudinal monitoring
anthropological charachteristics
elementary school
motor skills
t-test
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:363541
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-24 08:09:18