Naslov Tradicijske priče otoka Visa
Naslov (engleski) Folk stories of the island of Vis
Autor Irena Ivičević
Mentor Tea-Tereza Vidović Schreiber (mentor)
Član povjerenstva Dodi Malada (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tea-Tereza Vidović Schreiber (član povjerenstva)
Član povjerenstva Daniela Petrušić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za predškolski odgoj) Split
Datum i država obrane 2020-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak Tema ovoga završnoga rada je Tradicijske priče otoka Visa. Otok Vis sredina je koju krasi bogata povijest, ali ne samo povijest, već i vjerovanja, običaji i usmena književnost. Velik je broj legendi, predaja i priča kojima su Višani oblikovali svoj odnos prema životu, integrirajući u njih mentalitet i duh ljudi na otoku. U radu se nije analizirala istinitost kazivanog sadržaja već je naglasak stavljen na ilustriranje iznimno bogatog narativnog korpusa jednog od najudaljenijih otoka u Republici Hrvatskoj. Osim priča donesena su narodna vjerovanja i običaji od kojih su neki već bili zapisani, a neki su prvi put u ovom radu spomenuti. Ma koliko god smo svjesni da su priče plod ljudske mašte, njihova vrijednost nije samo literarna već se i njima čuva kulturni identitet jednog naroda kojega je moguće ponuditi u kontekstu književnog turizma. U ovom radu cilj je ukazati na interferiranje ovakvih oblika umjetnosti u radu s djecom predškolske dobi. Razgovorom o baštinskim vrijednostima, pripovijedanjem ili dramatizacijom tradicijske priče pridonosi se djetetovu cjelokupnom razvoju. Ne smije se dozvoliti da se tradicijske vrijednosti, a među kojima su, između ostalog, kazivanje predaja, legendi, bajki, basni, anegdota ili facendi izgubi. Naime, njima se ne prenosi samo tekst priče već i cijeli pripovjedački kontekst koji nudi različite doživljajno-spoznajne mogućnosti kako kazivaču tako i recipijentu kazivanoga sadržaja. U prilog tomu, u razgovoru s Višanima i Komižanima primijećena je nostalgija za vremenima u kojem su živjeli, ali i radost zbog pokazanog interesa za prikupljanje priča koje se nalaze u ovom radu.
Sažetak (engleski) This final assignment deals with the topic of “Folk stories of the Island of Vis”. The Island of Vis is an environment with a rich history, but not only that, it is rich in its beliefs, customs and oral literature. There is a large number of legends, oral transmission and stories that inhabitants of Vis used to shape an attitude towards life by integrating the mentality and spirit of islanders into them. The paper does not analyse the truth of the related content, the emphasis is on illustrating the extremely rich narrative corpus of one of the most distant islands. In addition to the stories, folk beliefs and customs were brought in, some of which have already been written down, and some are mentioned for the first time in this paper. As much as we are aware that stories come from the human imagination, their value is not only literary but also preserves the cultural identity of a nation that can be offered in the context of literary tourism. The aim of this assignment is to point out once again the interference of such art forms in working with preschool children. Conversation, storytelling or dramatization enriches children's lives and encourages their overall development. Traditional values including narration must be preserved because they convey not only the text of the story, but also the entire narrative context. To support this statement, the conversation with the people from Vis and Komiža was filled with a certain nostalgia for the times in which they lived, but also a great joy because of the interest shown in collecting the stories found in this paper.
Ključne riječi
djeca
identitet
kulturna baština
tradicijske priče
Vis
Ključne riječi (engleski)
children
identity
cultural heritage
folk stories
The island of Vis
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:260309
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistra /magistar ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-09-22 09:00:44