Naslov Potrošačke preferencije milenijaca
Naslov (engleski) Consumer preferences of milennials
Autor Isabel Kelić
Mentor Sanja Stanić (mentor)
Član povjerenstva Gorana Bandalović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Silvana Stanić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivanka Buzov (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za sociologiju) Split
Datum i država obrane 2020-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija
Sažetak Potrošačke preferencije generacije milenijaca obilježavaju svijet u kojem živimo jer uvelike utječu na današnje tržište i promjene u svijetu rada. Predmet ovog sociološkog istraživanja su potrošačke preferencije milenijaca na području grada Šibenika, što je ujedno i temeljni cilj istraživanja. Isti se analizirao kroz obradu posebnih ciljeva rada, a to su: istražiti koje proizvode ili usluge najčešće kupuju, ispitati utječu li varijable obrazovanje i radni status na potrošačke preferencije, istražiti koliko im je kod kupovine važna korisnost proizvoda, kvaliteta, marka i cijena te ispitati utjecaj drugih na potrošnju (partner/ica, prijatelji, influenceri). Istraživanje je provedeno kroz sedmi mjesec 2020. godine metodom online ankete na uzorku od 150 milenijaca rođenih u razdoblju od 1980. i 1990. godine. Rezultati istraživanja dokazuju da pripadnici ove generacije najviše troše na predmete za kućanstvo i elektroničke uređaje. Što se tiče utjecaja na potrošačke preferencije, radni status ima utjecaj dok obrazovanje nema značajnog utjecaja na potrošačke preferencije unutar ove generacije. Rezultati istraživanja su pokazali da dob ne igra značajnu ulogu kada se radi o odabiru proizvoda u odnosu na korisnost, kvalitetu, marku i cijenu proizvoda te je dokazano da su najbitnija korisnost i cijena, slijedi kvaliteta, a zatim marka proizvoda. Što se tiče utjecaja drugih na potrošnju, rezultati istraživanja su pokazali da ni kod žena ni kod muškaraca nije prisutan utjecaj drugih na kupovinu.
Sažetak (engleski) The consumer preferences of the millennial generation mark the world we live in because they greatly affect today’s market and changes in the world of work. The subject of this sociological research are the consumer preferences of millennials in the area of the city of Šibenik, which is also primary goal of the research. It was analyzed through the processing of specific objectives, which are: to investigate which products or services they most often buy, to examine whether the variables education and work status affect consumer preferences, to investigate how important the usefulness of products, quality, brand and price are, and to examine the influence of others on consumption (partner, friends, influencers). The survey was conducted through the July of 2020 using an online survey method on a sample of 150 millennials born between 1980 and 1990. The results of the research prove that members of this generation spend the most on household items and electronic devices. In terms of impact on consumer preferences, employment status has an impact while education has no significant impact on consumer preferences within this generation. The results of the research showed that age does not play a significant role when it comes to product selection in relation to utility, quality, brand and price of products and it was proven that the most important are utility and price, followed by quality and then product brand. Regarding the influence of others on consumption, the results of the research showed that neither women nor men have the influence of others on shopping.
Ključne riječi
milenijci
potrošačke preferencije
obrazovanje
radni status
karakteristike proizvoda
Ključne riječi (engleski)
millennials
consumer preferences
education
employment status
product characteristics
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:666714
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) sociologije (univ. bacc. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-09-24 12:50:02