Naslov Društveni aspekti komercijalizacije javnog prostora
Naslov (engleski) Social aspects of commercialization of public space
Autor Marko Ševo
Mentor Sanja Stanić (mentor)
Član povjerenstva Zorana Šuljug Vučica (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Stanić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lončar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za sociologiju) Split
Datum i država obrane 2020-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija
Sažetak U ovom radu istraživani su stavovi ispitanika prema komercijalizaciji javnog prostora grada Splita. Fokusirajući se na tri značajna javna prostora; Marjan, Rivu te javne plaže. S obzirom na ova tri prostora utvrđivali smo stavove ispitanika o prikladnosti komercijalnih sadržaja u ovim javnim prostorima, količini prostora koji zauzimaju te su nas zanimala njihova mišljenja o tome kako se može povećati privlačnost ovih javnih prostora građanima. Istraživanje je provedeno u kolovozu 2020. godine, metodom online ankete, na prigodnom uzorku od 150 ispitanika, punoljetnih građana Splita. Imajući na umu da je riječ o prigodnom uzorku, neravnomjernom s obzirom na spol ispitanika, možemo donijeti slijedeće zaključke. Rezultati obrade podataka ukazuju na negativan stav ispitanika prema komercijalizaciji javnog prostora. Ovaj negativan stav najviše je izražen željom za smanjenjem količine prostora kojeg komercijalni sadržaji zauzimaju, čime je potvrđena druga hipoteza. Ovi se stavovi razlikuju s obzirom o kojem je javnom prostoru riječ. Najveće je protivljenje komercijalizaciji Marjana. Stavovi se također razlikuju s obzirom na spol ispitanika, rezultati pokazuju da muškarci imaju negativnije stavove prema komercijalizaciji u odnosu na žene, čime je potvrđena prva hipoteza. Rezultati također pokazuju da predio stanovanja ispitanika ne utječe značajno na njihove stavove prema komercijalizaciji ni jednog od ova tri javna prostora, stoga je odbačena treća hipoteza. Zaključno, možemo reći da unatoč varijacijama s obzirom na spol, prevladavaju negativni stavovi ispitanika prema komercijalizaciji javnog prostora, te većina smatra da bi smanjenje količine ovih sadržaja povećalo privlačnost ova tri javna prostora građanima Splita.
Sažetak (engleski) In this paper were investigated the attitudes of the respondents towards the commercialization of the public space of the city of Split. Focusing on three significant public spaces; Marjan, Riva and public beaches. With regard to these three spaces, we determined the respondents' attitudes about the suitability of commercial content in these public spaces, the amount of space they occupy and were interested in their opinions on how to increase the attractiveness of these public spaces to citizens. The survey was conducted in August 2020, using an online survey method, on a sample of 150 respondents, adult citizens of Split. Bearing in mind that this is a convenient sample, numerically uneven with respect to the gender of the respondents, we can draw the following conclusions. The results of data processing indicate a negative attitude of respondents towards the commercialization of public space. This negative attitude is mostly expressed by the desire to reduce the amount of space that commercial content occupies, which confirmed the second hypothesis. These attitudes differ with regard to the public space in question. The biggest opposition is to the commercialization of Marjan. Attitudes also differ with respect to the gender of the respondents, the results show that men have more negative attitudes towards commercialization compared to women, thus confirming the first hypothesis. The results also show that the residential area of the respondents does not significantly affect their attitudes towards the commercialization of any of these three public spaces, therefore the third hypothesis was rejected. In conclusion, we can say that despite the variations with regard to gender, the majority of respondents have negative attitudes towards the commercialization of public space and most believe that reducing the amount of commercial contents would increase the attractiveness of these three public spaces to the citizens of Split.
Ključne riječi
javni prostor
Marjan
Riva
komercijalizacija
Split
Ključne riječi (engleski)
public space
commercialization
Marjan
Riva
Split
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:191524
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) sociologije (univ. bacc. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-08 09:36:27