Naslov Miskoncepti studenata Učiteljskog studija u Splitu o AIDS-u
Naslov (engleski) Teacher Education Student's Misconceptions on AIDS
Autor Magdalena Tabak
Mentor Ivana Restović (mentor)
Član povjerenstva Mila Bulić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Restović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Suzana Tomaš (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za učiteljski studij) Split
Datum i država obrane 2021-05-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Biologija
Sažetak AIDS je bolest imunološkog sustava, koju uzrokuje virus HIV. Otkrivena je krajem 20-og stoljeća i još uvijek spada u jednu od gorećih tema i problema u svijetu. S trenutno preko 37 milijuna ljudi inficiranih HIV-om, lijek za ovu bolest i dalje nije pronađen. Jedini siguran način prevencije ove bolesti je apstinencija. Ovo je bolest koja naviše pogađa ljude homoseksualne orijentacije i intravenozne korisnike droga, a prenosi se tjelesnim tekućinama i krvlju. Uz suvremene metode liječenja, životni vijek i kvaliteta života HIV pozitivnih ljudi se znatno produžio i poboljšao. Kada se bolest otkrila, o njoj se znalo vrlo malo, životni vijek oboljelih je bio jako kratak, a kod ostatka populacije oboljeli su izazvali osude, imajući stigmu kako su sami krivi što su se razboljeli. U tom periodu pojavljivale su se razne neistine o načinima prijenosa HIV virusa, kao i o samoj bolesti. Oboljeli su nerijetko bilo odbačeni od društva koje se bojalo tako opake bolesti. S vremenom se situacija mijenjala, ali osude, strah, razne laži i zablude tj. miskoncepti o ovoj temi su nažalost i dalje prisutni u određenim slojevima društva.Tema ovog rada su mikoncepti studenata Učiteljskog studija o AIDS-u, sudionici su dobrovoljno pristupili istraživanju. Upitnik je bio anoniman, a studente smo podijelili u dvije skupine (višu i nižu godinu studija). Analizom rezultata utvrdilo se da studenti nemaju razvijene miskoncepte o AIDS-u, ali postoji statistički značajna razlika u znanju studenata viših u odnosu na studente nižih godina studija koji su pokazali bolje znanje. Ustanovili smo i korelaciju između razine znanja studenata o AIDS-u i njihovim stavovima o postupanju s HIV pozitivnim osobama. Što su studenti imali bolje znanje, to su njihovi odgovori o stavovima o postupanju bili pozitivniji.
Sažetak (engleski) AIDS is a disease of the immune system, caused by the HIV virus. It was discovered in the late 20th century and is one of the most controversial and most problematic topics in the world. With currently over 37 million people infected with HIV, a cure for this disease has still not been found. The only way to prevent this disease is abstinence. AIDS affects mostly people of homosexual orientation and intravenous drug users, and is transmitted through bodily fluids. With modern treatment methods, the life expectancy and quality of life of HIV-positive people has significantly lengthened and improved. When the disease was first discovered, very little was known about it. The life expectancy of the infected was very short, accompanied by the condemnation of society due to the belief that they were to blame for getting sick. During this period, a lot of misinformation was circulating about the possible ways of transmitting the virus, as well as about the disease itself. The infected were often rejected by society which feared such a vicious disease. Over time, the situation has changed, but fear and various misconceptions about this topic are unfortunately still present in certain strata of society.The topic of this paper is the misconceptions the students of Teacher Education have about AIDS. The participants voluntarily contributed to this research. The questionnaire was anonymous, and the students were divided into two groups (junior and senior students). The analysis showed that the students have not developed misconceptions about AIDS, but there is a statistically significant difference in the knowledgeable of junior students compared to their senior counterparts, who proved to be more knowledgeable. There has also been a correlation between students’ level of knowledgeable about AIDS and their attitudes towards an HIV-positive person. To sum up, more knowledgeable students had more positive attitudes towards the infected.
Ključne riječi
miskoncepti
AIDS
studenti
učitelji
Ključne riječi (engleski)
misconceptions
AIDS
students
teachers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:439304
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-05-28 10:04:26