Naslov PRVI SUSRETI DJETETA S GLAZBOM
Autor Zita Grgat
Mentor Snježana Dobrota (mentor)
Član povjerenstva Marijo Krnić (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2021, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Glazba kao umjetnost koja nas svakodnevno okružuje ima veliko značenje u našim životima. Osim zabave i ugođaja koji stvara tijekom različitih situacija, glazba je i sredstvo opuštanja. Još od razdoblja u majčinoj utrobi dijete može osjetiti glazbene podražaje i pjesme koje mu majka pjeva, a koji pozitivno djeluju na razvoj ploda. Roditelji svojom ljubavlju i brigom trebaju pružiti djetetu holistički razvoj u kojem je utjecaj glazbe na dijete od velike važnosti.
Glazba ima utjecaja na djetetov cjelokupan razvoj, a pod time se misli na: kognitivni, socijalni, emocionalni te psihomotorički razvoj. Različitim glazbenim igrama dijete možemo potaknuti na slušanje glazbe u kojima se ono uči poštivati glazbeno djelo. Dijete se koncentrira na glazbu koju čuje, a roditelji mu približavaju tekst, odnosno sadržaj i melodiju pjesme. Od prve do treće godine, roditelji se služe različitim temama kako bi pomogli djetetu u njegovom glazbenom odgoju i razvoju njihovog sluha na zabavan način. Djeca se kroz glazbene igre slušanja i pjevanja uče pokretima, razvijaju svoju motoriku, uče se i razlikovanju tempa pjesme, a likovi u pjesmama im služe kasnije u samostalnoj simboličkoj igri. Učeći i igrajući se uz glazbu djeca učvršćuju svoju vezu s odraslom osobom koja ih pratiu njihovoj avanturi odrastanja.
Formirajući pravilan odgoj koji podrazumijeva glazbu u sebi kao umjetnost i pomagalo u razvoju, stvaramo okolinu u kojoj dijete nakon nekoliko godina poticaja može samostalno donositi odluke i utjecati na svoju budućnost.
Sažetak (engleski) Music as an art which surrounds us on the daily basis holds a big meaning in our lives. Except the entertainment and atmosphere which it creates during the various situations, music is used as a mean of relaxation. Ever since the period in the mother's womb the child can feel musical stimulus and the songs which mother sings to it that positively affects the development of fetus. Parents with their love and care should provide the child with holistic development in which the impact of the music on child has huge meaning.
Music has an impact on the child's entire development, and that includes: cognitive, social, emotional and psychomotor development. With different musical games we can motivate child to listen to the music in which it learns how to respectively appreciate musical work. Child focuses on music that it hears, while parents try to empower its understanding considering the content and melody of the song. Parents use various topics to help the child in its musical upbringing and hearing development from their first to third year of life. Through musical games of listening and singing children learn new movements, develop their motor skills, they learn to distinguish paces of the song. Characters in the songs later become used in individual symbolic game. While learning and playing with the music children strenghten their connection with an adult who follows them in their adventure of the growth.
We create the enviroment in which child after few years of encouragement can independently make choices and have an impact on its own future by forming the rightful upbringing that includes music as an art and mean of the development.
Ključne riječi
glazba
holistički pristup
roditelji
glazbeni odgoj
glazbene igre.
Ključne riječi (engleski)
music
holistic approach
parents
musical upbringing
musical games.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:451396
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-12 08:50:34