Naslov Priča - poticaj za igru i stvaralaštvo u dječjem vrtiću
Naslov (engleski) Story - an Incentive for Play and Creativity in Kindergarten
Autor Antea Marović
Mentor Branimir Mendeš (mentor)
Član povjerenstva Ivana Visković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Branimir Mendeš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ante Grčić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za predškolski odgoj) Split
Datum i država obrane 2021-07-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Završni rad govori o priči kao poticaju za igru i stvaralaštvo u dječjem vrtiću. U uvodnim poglavljima razmatra se o ulozi priče u životu djece rane i predškolske dobi te o vrstama priča koje pozitivno djeluju na dijete. Također, obrazlaže se važnost pravilnog odabira i primjene priče kao prilike za ostvarivanje osobne, emocionalne, socijalne i obrazovne dobrobiti djece, odnosno njezin utjecaju na djetetov cjeloviti razvoj. Priča je temeljni dio odgojno – obrazovnog procesa u vrtiću. Priča potiče razvoj različitih sposobnosti, rasplamsava djetetovu maštu, zbog čega je neophodna za stvaralačke igre i aktivnosti. Igra se objašnjava kao temeljna aktivnost djetetovog odrastanja kroz koju dijete zadovoljava svoje potrebe, obogaćuje iskustva, uči, istražuje svijet oko sebe, socijalizira se i razvija psihofizičke osobine ličnosti. Stvaralaštvo je sposobnost, odnosno potencijal djeteta da svoje ideje, načine shvaćanja i doživljaje može prerađivati i izražavati. Priča može biti poticaj za igru i stvaralaštvo jer djeca doživljaj priče mogu izraziti na razne načine koji se spominju u radu. Odgojitelj svojim načinom interpretiranja, čitanja ili pripovijedanja priče značajno utječe na to u kolikoj će mjeri djetetu priča biti prihvatljiva i zanimljiva. Okruženje u kojem se pričaju priče treba se usmjeravati na dijete i u njemu se dijete mora osjećati ugodno. U radu se posebno naglašava važnost odabira priče pri čemu odgojitelj treba voditi računa u odgojno – obrazovnoj ustanovi.o interesima djece te njihovim razvojnim i individualnim potrebama kako bi potaknuo njihov cjeloviti razvoj, učenje i odgoj u odgojno – obrazovnoj ustanovi.
Sažetak (engleski) The final paper talks about the story as an incentive for play and creativity in kindergarten. The introductory chapters discuss the role of the story in lives of early and preschool children and the types of stories that have a positive effect on child. Also, it explains the importance of right selection and story application as an opportunity for achieving personal, emotional, social and educational well-being of children, and its impact on child`s overall development. The story is a fundamental part of the educational process in kindergarten. The story stimulates the development of various abilities, ignites the child`s imagination, which is why it is necessary for creative games and activities. Play is explained as fundamental activity of child`s growing up through which the child satisfies his needs, enriches experiences, learns, explores the world around him, socializes and develops psychophysical personality traits. Creativity is the ability or potential of child to process and express their ideas, ways of understanding and experiences. The story can be an incentive for play and creativity because children can express the experience of story in different ways that are mentioned in the paper. The kindergarten teacher`s way of interpreting, reading or telling a story significantly effects the extent to which the story will be acceptable and interesting to child. The storytelling environment should be child-centered, and child should feel comfortable in it. The paper emphasizes the importance of choosing a story where the kindergarten teacher should consider interests of children and their developmental and individual needs in order to encourage their holistic development, learning and upbringing in educational institution.
Ključne riječi
odgojno – obrazovni proces
djeca rane i predškolske dobi
cjeloviti razvoj
temeljna djetetova aktivnost
potencijal djeteta
Ključne riječi (engleski)
educational process
children of early and preschool age
holistic development
fundamental child`s activity
child`s potential
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:912108
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-21 10:21:44