Naslov Koncept zdravlja u kurikulumu nastavnog predmeta Prirode i društva
Naslov (engleski) The concept of health in the curriculum of science education
Autor Petra Kusačić
Mentor Vesna Kostović-Vranješ (mentor)
Član povjerenstva Ivana Restović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Kostović-Vranješ (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mila Bulić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za učiteljski studij) Split
Datum i država obrane 2021-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Interdisciplinarne društvene znanosti
Sažetak Zdravstvene teme u Kurikulumu nastavnoga predmeta Prirode i društva čine jednu od
temeljnih odrednica za fizički, psihički i socijalni razvoj učenika. Uključivanjem
Zdravstvenog odgoja u školski obrazovni sustav Republike Hrvatske, 2012. godine, potaknula
se integracija i korelacija zdravstvenih tema s drugim nastavnim predmetima. Provedeno
istraživanje imalo je za cilj utvrditi utječu li edukacije učenika na temu dišnoga sustava,
zaraznih bolesti te COVIDA-19 na znanje učenika o istom. U istraživanju je sudjelovalo 33
učenika četvrtoga razreda. Eksperimentalnu skupinu činilo je 15 učenika, a kontrolnu skupinu
18 učenika. Za potrebe istraživanja izrađen je ispit znanja od 10 pitanja, koji je
eksperimentalnoj grupi podijeljen prije i poslije aktivne istraživačke nastave, a kontrolnoj
grupi s obzirom na to da je imala edukaciju tradicionalnom nastavom samo jednom. Rezultati
provedenoga istraživanja pokazuju postojanje statistički značajne razlike prije i poslije
edukacije o dišnome sustavu, pravilnom pranju ruku, zaraznim bolestima i COVIDU-19 kod
eksperimentalne skupine. Nakon edukacije eksperimentalna je skupina duže prala ruke što je
bio jedan od ciljeva edukacije te su počeli prati gornju površinu šake, prati palac posebno te
paziti kako pravilno zatvoriti slavinu. Razlike se očituju i kod razumijevanja utjecaja tjelesne
aktivnosti na disanje između eksperimentalne i kontrolne skupine, u kojem kontrolna skupina
bolje rješava ovo pitanje. Kod prijenosa plinova od pluća do organa i organa do pluća nije bilo
statistički značajne razlike, iako su rezultati kod obje skupine bili na granici značajnosti.Virus
kao uzročnik bolesti COVIDA-19 prepoznali su i eksperimentalna i kontrolna skupina te nije
bilo razlike u znanju, neovisno o edukaciji.
Sažetak (engleski) Health topics in the Curriculum of the subject Nature and Society are one of the basic
determinants for the physical, mental and social development of students. The inclusion of
Health Education in the Croatian education system in 2012 encouraged the integration and
correlation of health topics with other subjects. The aim of the research was to determine
whether the education of students on the topic of the respiratory system, infectious diseases
and COVID-19 affects their knowledge about it. The study included 33 fourth-graders. The
experimental group consisted of 15 students and the control group of 18 students. For the
purposes of the research, a 10-question exam was prepared, which was distributed to the
experimental group before and after active research classes, and to the control group, given
that it had education in traditional classes only once. The results of the study show the
existence of a statistically significant difference before and after education on the respiratory
system, proper hand washing, infectious diseases and COVID-19 in the experimental group.
After the education, the experimental group washed their hands for a long time, which was
one of the goals of the education, and they started to wash the upper part of the hand, the
thumb in particular and turn off the pipe tap more carefully. Differences are also evident in
the understanding of the impact of physical activity on respiration between the experimental
and control group, in which the control group handle the issue more successfully. There was
no statistically significant difference in lung-to-organ and organ-to-lung gas transmission,
although the results in both groups were on the verge of significance about education. The
virus as a pathogen of COVID-19 disease was recognized by both the experimental and
control group not showing the difference in knowledge, regardless of education.
Ključne riječi
Zdravstvene teme
Kurikulum nastavnog predmeta Prirode i društva
dišni sustav
zarazne bolesti
COVID-19
higijena ruku
Ključne riječi (engleski)
health topics
Curriculum of the subject Nature and Society
respiratory system
infectious diseases
COVID-19
hand hygiene
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:687910
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-21 08:16:58