Naslov UTJECAJ RAZREDNOGA OZRAČJA NA RAZVOJ EMOCIONALNE INTELIGENCIJE UČENIKA
Autor Marinela Vrdoljak
Mentor Ines Blažević (mentor)
Član povjerenstva Ines Blažević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sani Ćavar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Batarelo Kokić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2021-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Unutar razreda razvijaju se odnosi između učenika i učitelja koji predstavljaju kontekst
socijalnoga i emocionalnoga razvoja svakoga učenika. Taj kontekst opisuje se razrednim
ozračjem, a o njemu ovisi kako se učenik osjeća tijekom svoga boravka u školi, s kakvim se
emocijama susreće i kako one utječu na njegov uspjeh, odnose s drugima i općenito njegovu
dobrobit. Razumijevanje, izražavanje i reguliranje emocija temelji su emocionalne
inteligencije koja predstavlja novi pogled na raznolikost ljudske inteligencije, a smatra se
kako su pojedinci koji imaju razvijene emocionalne sposobnosti uspješniji u interpersonalnim
odnosima, češće se prosocijalno ponašanju te se bolje nose sa svakodnevnim problemima.
Emocije s kojima se susreću učenici u odnosima s roditeljima, vršnjacima i učiteljima, i
načini na koje ih oni reguliraju, utječu na njihov razvoj emocionalnih sposobnosti.
Emocionalne sposobnosti neodvojive su od socijalnih jer utječu na odnose s drugim osoba i
socijalno funkcioniranje pojedinca. Odnosi s vršnjacima unutar razreda predstavljaju temelj
razvoja socioemocionalnih sposobnosti, a uz to je važan i učiteljev pristup učenicima i način
na koji se povezuje s njima. Razredno ozračje tako predstavlja kontekst u kojem učenici
mogu učiti o socio-emocionalnim vještinama i primjenjivati ih u praksi iz čega proizlazi
važnost osiguravanja pozitivnoga i poticajnoga ozračja unutar svakoga razreda. Odnosi s
drugim učenicima koji čine razredno ozračje mogu utjecati na razvoj empatije i sposobnosti
razumijevanja tuđih potreba i osjećaja što su temelji emocionalne inteligencije. S obzirom na
to da emocionalna inteligencija obuhvaća i socijalne sposobnosti koje se uče kroz odnose s
drugim osobama iz bliske okoline, ističe se važnost odnosa povjerenja, podrške i
suosjećanjaizmeđu učitelja i učenika unutar razreda koji omogućavaju emocionalni razvoj.
Sažetak (engleski) Within the classroom, relationships between students and teachers develop and represent the
context of each student’s social and emotional development. This context is described by the
classroom climate, and it conditions how the student feels during his stay in school, what
emotions he encounters and how they affect his success, relationships with others, and his
well-being in general. Understanding, expressing, and regulating emotions are the
foundations of emotional intelligence, which denotes a new perspective on the diversity of
human intelligence. Individuals with developed emotional abilities are considered to be more
successful in interpersonal relationships, they are prosocial and able to cope with everyday
problems. The emotions that students encounter in relationships with parents, peers, and
teachers, and how they regulate them, affect their development of emotional abilities.
Emotional abilities are inseparable from social ones because they affect a person’s
relationships with others the individual’s social functioning. Relationships with peers within
the classroom are the foundation of the development of socio-emotional abilities. What is
more, the teacher's approach to students and the way he connects with them is crucial as well.
The classroom climate thus represents a context in which students can learn about socioemotional
skills and use them afterward. This fact highlights the importance of providing a
positive and stimulating atmosphere within each classroom. Relationships with other students
that create a classroom atmosphere can affect the development of empathy and the ability to
understand other people’s needs and feelings and these are the foundation of emotional
intelligence. Emotional intelligence encompasses social skills that are learned through
relationships with other people in the immediate environment and it is obligatory to
emphasize the importance of trust, support, and compassion between teachers and students
within the classroom since these elements enable emotional development.
Ključne riječi
emocije
emocionalna inteligencija
razredno ozračje
socio-emocionalni razvoj
učenici
Ključne riječi (engleski)
classroom climate
emotions
emotional intelligence
socio-emotional development
students
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:836186
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije (univ. bacc. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-04 11:36:46