Naslov STAVOVI I PROMIŠLJANJA STUDENATA FILOZOFSKOG FAKULTETA U SPLITU O PANDEMIJI COVID-19
Naslov (engleski) FACULTY OF HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES STUDENT'S ATTITUDES AND REFLECTIONS ON THE COVID-19 PANDEMIC
Autor Helena Radić
Mentor Ivana Restović (mentor)
Član povjerenstva Lada Maleš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Restović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mila Bulić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za učiteljski studij) Split
Datum i država obrane 2022-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Biotehnologija u biomedicini (prirodno područje, biomedicina i zdravstvo, biotehničko područje)
Sažetak Zahvaljujući COVID-19 pandemiji, koja se od prosinca 2019. iz Kine vrlo brzo proširila
diljem svijeta, život kakav smo poznavali otišao je u sjećanje. Od tada se život počeo dijeliti na
razdoblje prije koronavirusa i „novo normalno“ razdoblje, odnosno razdoblje pandemije.
Koronavirus je zbog lakog i brzog prijenosa razvio brojne mutacije od kojih je obolijevao veliki
broj ljudi, a na žalost, neki slučajevi su završili i smrtnim ishodom. Alarmantna situacija u svijetu
zahtijevala je od država udruživanje zajedničkih snaga u svrhu pronalaska cjepiva protiv ove
zaraze. Tako se krajem 2020. godine počelo primjenjivati cjepivo protiv COVID-19 bolesti, koje
se našlo na udaru kritika teoretičara zavjere.
Na uzorku od 406 studenata Filozofskoga fakulteta u Splitu provedeno je istraživanje
kojim je utvrđeno kako ne postoji statistički značajna razlika u promišljanju o pandemiji COVID19 bolesti između cijepljenih i necijepljenih studenata. Također nije utvrđena statistički značajna
razlika u povjerenju u Nacionalni stožer civilne zaštite između studenata Učiteljskoga studija i
studija Predškolskoga odgoja i obrazovanja, što više studenti obje studijske grupe nisu iskazali
povjerenje u NSCZ. Rezultati pokazuju kako studenti ne vjeruju u teorije zavjere, a između
nastave na daljinu i tradicionalne nastave odlučuju se za nastavu u učionici i socijalni kontakt.
Prema rezultatima istraživanja, COVID-19 pandemija nije utjecala na živote studenata, odnosno
pandemija im nije promijenila živote na gore.
Iako je utvrđeno kako naši studenti ne vjeruju u teorije zavjere, uočen je njihov veliki
utjecaj pa mnogi studenti nisu imali jasno definiran stav po pitanju istinitosti različitih teorija
zavjere. Stoga je važno svaku informaciju kritički preispitati kako bi se utvrdila njezina
vjerodostojnost. Samo cijepljenjem, odgovornim ponašanjem i pouzdanjem u znanost možemo
pobijediti pandemiju i ponovno početi živjeti normalno, kao što smo živjeli prije COVID-19
pandemije bez straha, neizvjesnosti i ograničenja
Sažetak (engleski) Thanks to the COVID-19 pandemic, which started in China in December 2019. and spread
very quickly around the world, life as we knew it has faded into memory. Since then, life begin
to be divides into the pre-coronavirus period and the „new normal“ period, i.e. the pandemic
period. Due to its easy and fast transmission, the coronavirus has developed numerous mutations
that have infected a large number of people, and unfortunately, some cases have ended in death.
This alarming situation in the world required from countries to join forces in order to find a
vaccine against this infection. Thus, at the end of 2020., the vaccine against CPOVID-19 disease
began to be used, which was criticized by conspiracy theorists.
A survey was conducted on a sample of 406 students of the Faculty of Humanities and
Social Science sin Split, which determined that there is no statistically significant difference in
reflections about the CVD-19 disease between vaccinated and unvaccinated students. Also, there
is no statistically significant difference in trust in the National Headquarters of Civil Protection
(NHCP) between Teaching students and Preschool Education students which is why students of
both study groups did not express trust in NHCP. The results show that students do not believe
in conspiracy theories and between online classes and traditional teaching they opt for classroom
teaching and social contact. According to the results of the research, the COVID-19 pandemic
did not affect on the lives of students; the pandemic did not change their lives for the worse.
Although it was determined that our students do not believe in conspiracy theories, their
great influence was observed, so many students did not have a clearly defined position on the
truth of various conspiracy theories. Therefore, it is important to critically review any information
in order to determine its credibility. Only by vaccination, responsible behaviour and trust in
science, we can defeat the pandemic and start living normally, as we used before COVID-19
pandemic without fear, uncertainty and restrictions.
Ključne riječi
pandemija COVID-19
cijepljenje
teorije zavjere
studenti
online nastava
Ključne riječi (engleski)
COVID-19 pandemic
vaccination
conspiracy theories
students
online teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:069758
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-21 12:29:33