Naslov OBILJEŽJA KREATIVNOSTI KOD UČENIKA S DISLEKSIJOM
Naslov (engleski) CHARACTERISTICS OF CREATIVITY IN STUDENTS WITH DYSLEXIA
Autor Petra Sučić
Mentor Ivana Batarelo Kokić (mentor)
Član povjerenstva Ines Blažević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Batarelo Kokić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Lončar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2022-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Disleksija kao pojam, u većini slučajeva, ima negativnu konotaciju. Naime, stručnjaci i osobe s
disleksijom često je promatraju isključivo kao poremećaj u čitanju. Postoje brojni autori koji su
pokušali proširiti definiciju disleksije te pronaći njezine pozitivne strane. Kao jednu od pozitivnih
strana disleksije,određeni stručnjaci i autori ističu kreativnost. Dokazi o povezanosti ovog pojma
s disleksijom nisu pronađeni u istraživanjima koja su analizirana u ovom radu. Točnije, navedena
istraživanja nisu pokazala da osobe s disleksijom pokazuju statistički relevantan viši stupanj
kreativnosti od onih koji nemaju navedenu teškoću. Škole čiji su programi fokusirani na
individualne potrebe učenika s disleksijom te uključivanje navedenih učenika u regularna
razredna odjeljenja imaju veći utjecaj na razvijanje kreativnosti kod svojih učenika s disleksijom.
Važno je naglasiti kako provođenje ovakvih programa je gotovo nemoguće bez dobro
organiziranog inkluzivnog odgojno-obrazovnog sustava. To znači da navedeni programi moraju
biti zakonom propisani, da učitelji, nastavnici i odgajatelji moraju biti obrazovani za rad u takvom
sustavu te da mora postojati suradnja između odgojno-obrazovnih djelatnika, različitih stručnjaka
i roditelja. Na području Republike Hrvatske zakonom se prepoznaje potreba za socijalnom
inkluzijom osoba s disleksijom i osobama s drugim teškoćama te potreba za dodatnom
edukacijom odgojno-obrazovnih djelatnika za rad u inkluzivnom sustavu. Međutim, učitelji,
nastavnici i odgajatelji u Hrvatskoj, izjasnili su se kako se ne osjećaju dovoljno pripremljenima
za rad s učenicima s teškoćama. Takav stav odgojno-obrazovnih djelatnika dovodi u pitanje
djelotvornost zakona, ali i načina stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih djelatnika.
Sažetak (engleski) In most cases, the term dyslexia has a negative connotation.Namely, experts and individuals
with dyslexia often see it exclusively as a reading disorder. Many authors have tried to add
meaning to the term dyslexia and make its connotation more positive. Certain authors and
experts point out creativity as a positive trait of dyslexia. The evidence of a connection between
dyslexia and creativity is not found in the research analyzed in this paper. To be more precise,
the said research papers failed to establish a statistically relevant higher level of creativity in
individuals with dyslexia when compared with those who do not have it.Schools that include
students with dyslexia in regular classes and that have programs that focus on the individual
needs of those students have a greater influence on the development of creativity when it comes
to those students. It is important to emphasize that a well-organized inclusive educational
system is anindispensable precondition forthe successful implementation of these kinds of
programs. This means that the programs need to be prescribed by law, teachers need to be
properly educated to work in such a system and there should be cooperation between them,
different experts, and the parents of the students. In the Republic of Croatia, the need for social
inclusion of people with dyslexia and with other difficulties as well as the need for additional
education of teachers to work in an inclusive education system is recognized by law. However,
the Croatian teachers stated that they felt ill-prepared to work with students who have specific
disorders. Such an attitude calls into question the effectiveness of the law, and the methods of
professional development of education workers.
Ključne riječi
disleksija
kreativnost
inkluzivni odgojno-obrazovni sustav
Ključne riječi (engleski)
dyslexia
creativity
inclusive education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:409271
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije (univ. bacc. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-22 09:36:39