Naslov PRIKAZ ŽENA U ČASOPISU COSMOPOLITAN: SOCIOLOŠKO ISTRAŽIVANJE
Naslov (engleski) THE IMAGE OF WOMEN IN COSMOPOLITAN: SOCIOLOGICAL RESEARCH
Autor Isabel Kelić
Mentor Zorana Šuljug Vučica (mentor)
Član povjerenstva Gorana Bandalović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zorana Šuljug Vučica (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lončar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za sociologiju) Split
Datum i država obrane 2022-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija
Sažetak U današnje vrijeme, mediji igraju značajnu ulogu u ljudskom životu. Uz obaviještavanje
javnosti o najnovijim aktualnostima i događajima, ujedno imaju najveći utjecaj na ljude.
Naime, riječ je o svakojakim utjecajima, a posebno se može izdvojiti promicanje trendova
ljepote i savršene žene. Kada se radi o predstavljanju i prikazivanju žena, mediji se služe
različitim strategijama, od prikazivanja iskustava i interesa žena do njihovog isključivanja.
Medijske prezentacije stvaraju različita značenja određene kulture pa tako i ulogu, status te
položaj žena u društvu. Uglavnom je riječ o slikama koje prikazuju sretnu i zadovoljnu ženu
koja je lijepa, vitka i privlačna.
Sukladno tome predmet ovog sociološkog istraživanja je prikaz žena na naslovnicama
časopisa Cosmopolitan (hrvatsko izdanje) u razdoblju od 2010. do 2020. godine. Cilj je istražiti
načine na koje se žene prikazuju u medijima, odnosno na naslovnicama časopisa Cosmopolitan.
Isti se analizirao kroz obradu posebnih ciljeva rada, a to su: analizirati elemente vizualnog
prikaza žene (tijelo žene, odnosno položaj tijela, karakteristike, način odijevanja) te utvrditi
načine konstrukcije ženskosti na naslovnicama. Istraživanje je provedeno tijekom 2022. godine
metodom analize sadržaja na uzorku 64 naslovnice časopisa Cosmopolitan.
Rezultati istraživanja pokazali kako se na naslovnicama u većini slučajeva nalaze žene
mlađe životne dobi i bijele rase te su sve našminkane. Analizirajući lice, više od polovice žena
je nasmiješeno te većina njih ima izravan, direktan pogled. Što se tiče izgleda žena, više od
polovice ima srednju dužinu kose, smeđe boje koja je oblikovana raspušteno i valovito, a vitko
tijelo prevladava na većini naslovnica. Također, većina žena na naslovnicama, po zanimanju su
glumice te su strane poznate ličnosti. Nadalje, analizom teksta, utvrđeno je da je najzastupljenija
tema na naslovnici seks, a boja glavnog naslova je u najviše slučajeva crvena. Analizirajući
vrstu tekstualnih poruka koje se nalaze uz sliku, više od polovice analiziranog teksta opisuje
osobu na naslovnici. Također, analiza sadržaja samih poruka je pokazala kako se u najviše
slučajeva radi o osobnom iskustvu koje izražava prikazana osoba
Sažetak (engleski) Nowadays, media plays a significant role in human life. In addition to informing the
public about the latest news and events, they also have the greatest impact on people.
Specifically, we are talking about all kinds of influences, and the promotion of beauty trends
and the perfect woman can be singled out in particular. When it comes to representing and
portraying women, the media uses different strategies, from showing the experiences and
interests of women to excluding them. Media presentations create different meanings of a
certain culture and thus the role, status and position of women in society. These are mostly
pictures that show a happy and satisfied woman who is beautiful, slim and attractive.
Accordingly, the subject of this sociological research is the depiction of women on the
covers of Cosmopolitan magazine (Croatian edition) in the period from 2010 to 2020. The goal
is to investigate the ways in which women are portrayed in the media, that is, on the covers of
Cosmopolitan magazine. It was analyzed through the processing of the special objectives of the
work, namely: to analyze the elements of the visual representation of a woman (the body of a
woman, body position, characteristics, way of dressing) and to determine the ways of
constructing femininity on the covers. The research was conducted during 2022 using the
method of content analysis on a sample of 64 Cosmopolitan magazine covers.
The results of the research showed that on the covers in most cases there are women of
a younger age and white race, awho are all wearing make up. Analyzing the face, more than
half of the women are smiling and most of them have a direct, straight gaze. In terms of women's
appearance, more than half have medium length, brown hair that is styled loose and wavy, and
a slim body dominates most of the covers. Also, most of the women on the covers are actresses
by profession and are foreign celebrities. Furthermore, by analyzing the text, it was determined
that the most represented topic on the cover is sex, and the color of the main title is red in most
cases. Analyzing the type of text messages accompanying the image, more than half of the
analyzed text describes the person on the cover. Also, the analysis of the content of the messages
themselves showed that in most cases it is a personal experience expressed by the person who
is on the cover.
Ključne riječi
sociološko istraživanje
analiza sadržaja
časopis
prikaz žene
medijski utjecaji.
Ključne riječi (engleski)
sociological research
content analysis
magazine
portrayal of women
media influences.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:149892
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sociologije (mag. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-28 09:35:46