Naslov ETIČKO OBRAZOVANJE U FILOZOFIJI S DJECOM
Naslov (engleski) ETHICAL EDUCATION IN PHILOSOPHY WITH CHILDREN
Autor Nela Vranješ
Mentor Bruno Ćurko (mentor)
Član povjerenstva Tonći Kokić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Bruno Ćurko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marita Brčić Kuljiš (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za filozofiju) Split
Datum i država obrane 2022-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filozofija
Sažetak Etika je učenje o moralu, dok je moral skup nepisanih pravila kojima se vodimo kroz život.
Etičko obrazovanje spaja etiku, moral i filozofiju. Predstavlja posebnu vrsta obrazovanja
mlađih generacija, koje je neophodno da bi se djeca razvila u kvalitetne ličnosti posjedujući
moć rasuđivanja. Nastava usmjerena na etičko obrazovanje mladim ljudima pomaže u
razumijevanju realnosti i značaja problema morala u današnjem društvu. Filozofija s djecom
pedagoški je i filozofski pravac prema kojem se djecu od ranog doba uči kako misliti. Filozofija
„za“ djecu najpopularniji je pokret u sklopu filozofije s djecom, a pokreće ga Matthew Lipman.
Lipman je zaslužan za populariziranje filozofiranja s djecom te se kroz nju implicira i etičko
obrazovanje kao neophodno na svim filozofskim radionicama. Cilj ovog diplomskog rada bio
je opisati etičko obrazovanje u filozofiji s djecom, koliko je ono bitno i zašto. Opisati metode i
pristupe učenja filozofije s djecom. Također, ukazati na mane tradicionalne nastave gdje je
fokus na nastavniku, a ne na djeci. Dokazati da djeci učenje filozofije može biti zabavno i
zanimljivo kroz različite radionice i projekte gdje prirodno i nesvjesno impliciraju etičko
obrazovanje u svoju svakodnevnicu. Nadalje, prikazati koliko je učenje za kritičko mišljenje
bitno da se razvija od malena, kako bi se sutra dijete razvilo u razboritu ličnost sa svojim
vlastitim stavom. Etičko obrazovanje u filozofiji s djecom krucijalno je da bi se djeca zdravo
razvila, pogotovo u današnje doba koje je prepuno „modernih“ bolesti poput depresije i
anksioznosti.
Sažetak (engleski) Ethics is the study of morality, while morality is a set of unwritten rules that guide us through
life. Ethical education combines ethics, morality and philosophy. It represents a special type of
education for younger generations, which is necessary for children to develop into quality
personalities possessing the power of reasoning. Teaching focused on ethical education helps
young people to understand the reality and importance of moral problems in today's society.
Philosophy with children is a pedagogical and philosophical direction according to which
children are taught how to think from an early age. Philosophy "for" children is the most popular
movement within philosophy with children, and it was started by Matthew Lipman. Lipman is
responsible for popularizing philosophizing with children, and ethical education is implied
through it as necessary in all philosophical workshops. The aim of this thesis was to describe
ethical education in philosophy with children, how important it is and why. Describe methods
and approaches for learning philosophy with children. Also, point out the shortcomings of
traditional teaching where the focus is on the teacher and not on the children. Prove that learning
philosophy can be fun and interesting for children through various workshops and projects
where they naturally and unconsciously imply ethical education in their everyday life.
Furthermore, show how important learning is for critical thinking is to develop from a young
age, so that tomorrow the child will develop into a prudent personality with his own attitude.
Ethical education in philosophy with children is crucial for the healthy development of children,
especially in today's era, which is full of "modern" diseases such as depression and anxiety
Ključne riječi
etika
moral
filozofija s djecom
filozofija za djecu
kritičko mišljenje
Ključne riječi (engleski)
ethics
morality
philosophy with children
philosophy for children
critical thinking
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:271952
Studijski program Naziv: Filozofija (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije filozofije (mag. educ. phil.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-29 09:52:41