Naslov Uloga e-portfolija u dječjem vrtiću
Naslov (engleski) The Role of E-portfolios in Kindergarten
Autor Ana Bošnjak
Mentor Suzana Tomaš (mentor)
Član povjerenstva Maja Ljubetić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Suzana Tomaš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Vrdoljak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za predškolski odgoj) Split
Datum i država obrane 2022-09-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Istraživanje u ovom radu napravljeno je s ciljem stjecanja boljeg razumijevanja uloge i značaja e-portfolija u ustanovama za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Pritom je korištena metoda akcijskog istraživanja kao najrelevantniji model za uvođenje relativno novog pristupa u vođenju individualne dokumentacije dječjih aktivnosti i postignuća u ustanovama za rani i predškolski odgoj. Istraživanje je napravljeno kroz nekoliko faza. U prvoj fazi izrađen je individualni e-portfolio za desetero predškolske djece, koji se popunjavao u razdoblju od siječnja do lipnja, potom su e-portfolija podijeljena s roditeljima djece i odgojiteljima na uvid, nakon čega su roditelji popunjavali anketni upitnik u kojem su iznosili vlastite stavove i zadovoljstvo e-portfolijem, a s odgojiteljima je napravljen intervju unutar fokus grupe. Nakon provedenog istraživanja ustanovljeno je kako su i jedni i drugi prilično zadovoljni kategorijama koje e-portfolio sadrži te smatraju da je isti od velike pomoći pri upisu predškolske djece u prvi razred osnovne škole. Roditelji su se izjasnili kako će, temeljem podataka iz portfolija na različite načine i sami sudjelovati u osnaživanju dječjih talenata i područja u kojima su dobri te dodatno raditi na kategorijama u kojima njihovo dijete zaostaje. Istraživanje je pokazalo i kako ni jedna od odgojiteljica sama ne koristi e-portfolio u svrhu evidentiranja dječjeg razvoja i postignuća, međutim, izrazile su želju da ga u budućnosti i same primjenjuju te se postigao zajednički dogovor o pokretanju inicijative o implementaciji e-portfolija za dokumentiranje razvoja sve djece iz skupina, za odgojiteljice ustanove Dječji vrtić ''Cvrčak'' Solin koje pokažu interes za upotrebom ovakvog modela. Temeljem rezultata provedenih istraživanja, inicijalna verzija e-portfolija će se u manjoj mjeri korigirati za njegovu buduću upotrebu.
Sažetak (engleski) The research in this thesis was made with the aim of gaining a better understanding in the field of purposefulness, functionality and the way of using of e-portfolios in institutions for early and preschool education. The method of action research was used as the most relevant model for the introduction of a relatively new approach in keeping individual documentation of children's activities and achievements in institutions for early and preschool education. The research was done through several phases. In the first phase, an individual e-portfolio was created for ten preschool children, which was filled out in the period from January to June, then the e-portfolios were shared with parents and preschool educators for review, after which parents filled out a questionnaire in to which they expressed their own views and satisfaction with the e-portfolio, and an interview was conducted with educators within the focus group. After the research, it was found that both are quite satisfied with the categories contained in the e-portfolio and believe that it is of great help in enrolling preschool children in the first grade of primary school. Parents stated that, based on the data from the portfolio, they will participate in various ways in strengthening children's talents and areas in which they are good, and additionally work on categories in which their child lags behind. The research also showed that none of the educators use the e-portfolio for the purpose of recording children's development and achievements, however, they expressed a desire to apply it in the future and reached a joint agreement on launching an initiative to implement an e-portfolio for documentation. development of all children from groups, for educators of the Kindergarten "Cvrčak" Solin who show interest in using this model. Based on the results of the research, the initial version of the e-portfolio will be adjusted to a lesser extent for its future use.
Ključne riječi
dječji vrtić
e-portfolio
akcijsko istraživanje
Ključne riječi (engleski)
kindergarten
e-portfolio
action research
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:726820
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistra /magistar ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-10-25 13:55:29