Naslov USPOREDNA ANALIZA BAJKI IVANE BRLIĆ-MAŽURANIĆ I HANSA CHRISTIANA ANDERSENA
Naslov (engleski) COMPARATIVE ANALYSIS OF FAIRY TALES BY IVANA BRLIĆ-MAŽURANIĆ AND HANS CHRISTIAN ANDERSEN
Autor Katarina Mustapić
Mentor Helena Dragić (mentor)
Član povjerenstva Tea-Tereza Vidović Schreiber (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Helena Dragić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nikola Sunara (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2023-07-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak Ivana Brlić-Mažuranić jedna je od najznačajnija je spisateljica za djecu u Hrvatskoj. Hans Christian Andersen danski je pisac koji je svjetski poznat. Za Ivanu Brlić-Mažuranić i Hansa Christiana Andersena karakteristično je da su pisali bajke za djecu. Njihove bajke nalaze se na popisu obaveznih lektira u osnovnoj školi. Pretežito ih čitaju učenici nižih razreda osnovne škole. U ovom radu ispitane su sociodemografske varijable (škola, razred, spol, opći uspjeh), preferencije i poznavanje bajki Ivane Brlić-Mažuranić i Hansa Christiana Andersena. Za istraživanje su odabrane bajke koje su učenici 3. i 4. razreda osnovne škole „Manušˮ, „Lučacˮ i „Split 3ˮ čitali kao obveznu lektiru. Na popisu obvezne lektire među djelima Ivane Brlić-Mažuranić odabran je „Regočˮ i „Šuma Striborovaˮ, a kod Hansa Christiana Andersena „Carevo novo ruhoˮ, „Ružno pačeˮ i „Djevojčica sa šibicamaˮ. Instrument ispitivanja za prikupljanje potrebnih podataka bio je anketni upitnik. U istraživanju je sudjelovalo 105 učenika 3. i 4. razreda osnovnih škola. Rezultati istraživanja pokazali su kako ne postoji statistički značajna povezanost u učeničkim preferencijama bajki Ivane Brlić-Mažuranić i Hansa Christiana Andersena, ali i da ne postoji statistički značajna povezanost između rezultata na skali preferencije i ukupnom rezultatu poznavanja određene bajke. Učenici koji su na Likterovoj skali zaokružili 4. (djelomično mi se sviđa) i 5. (u potpunosti mi se sviđa) imali su lošije znanje o bajkama u odnosu na učenike koji su zaokružili 1. (u potpunosti mi se ne sviđa), 2. (djelomično mi se ne sviđa) i 3. (niti mi se sviđa niti ne sviđa). Pri tome se može zaključiti da učenici koji su manje preferirali gore navedene bajke, vjerojatno bolje razumiju problematiku i pouku navedenih bajki. Učenici koji su više preferirali gore navedene bajke vjerojatno nisu najbolje razumjeli problematiku i pouku navedenih bajki nego ih preferiraju zbog nekih drugih razloga.
Sažetak (engleski) Ivana Brlić-Mažuranić is one of the most important writers for children in Croatia. Hans Christian Andersen is a world-famous Danish author. It is characteristic of Ivana Brlić-Mažuranić and Hans Christian Andersen that they wrote fairy tales for children. Their fairy tales are on the list of compulsory reading in primary school. They are mostly read by elementary school students attending lower grades . In this paper, sociodemographic variables (school, class, gender, general success), preferences and knowledge of fairy tales by Ivana Brlić-Mažuranić and Hans Christian Andersen were examined. Fairy tales that have previously been read as compulsory reading by the 3rd and 4th grade students at the elementary schools „Manušˮ, „Lučacˮ and „Split 3ˮ were selected for the research. On the list of mandatory readings, „Regočˮ and „Stribor's forestˮ were selected from Ivana Brlić-Mažuranić, and „The Emperor's new clothesˮ, „The ugly ducklingˮ and „A little match girl" from Hans Christian Andersen. The research instrument for collecting the necessary data was a survey questionnaire. 105 3rd and 4th grade elementary school students participated in the research. The results of the research showed that there is no statistically significant correlation in student preferences for fairy tales by Ivana Brlić-Mažuranić and Hans Christian Andersen, but also that there is no statistically significant correlation between the results on the preference scale and the overall result of knowing a certain fairy tale. Students who circled 4. (partially like) and 5. (completely like) on the Liketer scale had a worse knowledge of fairy tales compared to students who circled 1. (completely dislike), 2. (partly dislike) and 3. (neither like nor dislike). Therefore, it can be concluded that the students who preferred the above-mentioned fairy tales less, probably have a better understanding of the problems and lessons of the above-mentioned fairy tales. The students who preferred the abovementioned fairy tales probably did not have the best understanding of the issues and lessons of those fairy tales but prefer them for some other reasons.
Ključne riječi
bajka
Ivana Brlić-Mažuranić
„Priče iz davnineˮ
Hans Christian Andersen
usporedba
istraživanje.
Ključne riječi (engleski)
fairy tale
Ivana Brlić-Mažuranić
„Croatian Tales of Long Agoˮ
Hans Christian Andersen
comparison
research.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:991683
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-12 10:09:03