Naslov Sociološki aspekti samoprezentacije mladih na društvenim mrežama
Naslov (engleski) Sociological Aspects of Youth Self-presentation on Social Media
Autor Daniela Gudić
Mentor Marija Lončar (mentor)
Član povjerenstva Zorana Šuljug Vučica (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lončar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivanka Buzov (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2023-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija
Sažetak Samoprezentacija mladih na društvenim mrežama je proces kojim mladi korisnici aktivno i kreativno oblikuju svoj identitet na društvenim mrežama, poput Facebooka, Instagrama ili TikToka, koje su postale neizostavan dio svakodnevnog života mladih. Mladi koriste društvene mreže kako bi izrazili svoju osobnost, interese ili životne događaje kao i objavljivali fotografije i videozapise koji reflektiraju njihove sposobnosti i aspiracije. Kroz filtriranje, uređivanje i selektivno dijeljenje sadržaja, mladi pokušavaju iznijeti najbolje aspekte svoga života kako bi njihova publika stvorila dojam da nadmašuju idealizirane standarde ljepote, uspjeha i popularnosti. Međutim, u prevelikoj nadi da budu savršeni u očima drugih, mladi se često susreću s osjećajima manje vrijednosti, niskim samopouzdanjem i pritiscima da moraju nadmašiti standarde savršenstva.
Kvantitativno istraživanje metodom online ankete provedeno je na uzorku od 283 mladih u dobi od 20 do 34 godine u lipnju i srpnju 2023. godine na području grada Splita. Cilj provedenog istraživanja prvenstveno je bio ispitati načine samoprezentacije mladih s naglaskom na učestalost i načine provođenja slobodnog vremena kao i učestalost i razloge korištenja te kreiranja i uređivanja sadržaja na društvenim mrežama Instagram, Facebook i TikTok. Rezultati istraživanja pokazuju kako žene svoje slobodno vrijeme provode većinom družeći se, opuštajući se uz glazbu i konzumirajući medijski sadržaj, dok se muškarci više bave tjelovježbom. Rezultati također ističu kako žene koriste društvene mreže zbog zabave, praćenja i kreiranja sadržaja na društvenim mrežama, dok muškarci društvene mreže koriste zbog trenda ili upoznavanja s novim pojedincima. Žene su također sklonije koristiti razne opcije za uljepšavanje sadržaja u odnosu na muškarce, međutim rezultati su pokazali da mladi općenito nisu toliko opterećeni učiniti se savršenima.
Sažetak (engleski) Youth self-presentation on social media is a process in which young users actively and creatively shape their identity on social media, such as Facebook, Instagram or TikTok, which have become an indispensable part of the youth everyday life. Youth use social media to express their personality, interests or life events as well as post photos and videos that reflect their abilities and aspirations. Through filtering, editing and selective content sharing, youth try to bring out the best aspects of their lives in order to give their audience the impression that they surpass idealized standards of beauty, success and popularity. However, in order to be perfect in the eyes of others, youth often encounter feelings of inferiority, low self-esteem and pressure to surpass standards of perfection.
Quantitative research using the online survey method was conducted on a sample of 283 young people aged 20 to 34 in June and July 2023 in the city of Split. The aim of the conducted research was primarily to examine the ways of youth self-presentation with an emphasis on the frequency and ways of spending leisure time, as well as the frequency and reasons for using, creating and editing content on the social media such as Instagram, Facebook and TikTok. The research results show that women mostly spend their leisure time socializing, relaxing with music and consuming media content, while men spend more leisure time doing exercise. The results also highlight that women use social media for entertainment, following and creating content on social networks, while men use social media for trends, popularity or meeting new individuals. Women are also more likely to use various options to beautify content than men, but the results showed that young people are generally not as burdened with making themselves perfect.
Ključne riječi
mladi
slobodno vrijeme
društvene mreže
Goffman
samoprezentacija
online anketa
Ključne riječi (engleski)
youth
leisure time
social media
Goffman
self-presentation
online survey
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:216042
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) sociologije (univ. bacc. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-05 09:49:22