Naslov PREGLED POVIJESNOG RAZVOJA HRVATSKE SLIKOVNICE
Naslov (engleski) OVERVIEW OF THE HISTORICAL DEVELOPMENT OF THE CROATIAN PICTURE BOOK
Autor Lea Radić
Mentor Tea-Tereza Vidović Schreiber (mentor)
Član povjerenstva Tea-Tereza Vidović Schreiber (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Helena Dragić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Balić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za predškolski odgoj) Split
Datum i država obrane 2024-07-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak Slikovnica, kao integralni dio dječje literature i odgoja, odigrala je značajnu ulogu u oblikovanju mladih umova kroz stoljeća, pružajući ne samo zabavu, nego i važne edukativne sadržaje. Cilj je rada prikazati povijesni razvoj slikovnice u Hrvatskoj te se kroz njega razmatraju prvi primjeri slikovnica u Hrvatskoj, koji sežu još od 19. stoljeća, kada su slikovnice bile rijetkost i uglavnom su se sastojale od jednostavnih ilustracija s minimalnim tekstom. Posebno se ističe razdoblje 20. stoljeća kada su slikovnice doživjele transformaciju, s bogatijim ilustracijama i složenijim pričama koje su odražavale socijalne i kulturne promjene u društvu. Slikovnice su postale sredstvo za odgoj, učenje i prijenos kulture, s osobitim obzirom na moralne i etičke vrijednosti koje su važne za razvoj djeteta. Također, u radu se razmatraju i tematske podjele suvremenih slikovnica, od edukativnih, problemskih, pa do terapeutskih, koje djeci pomažu u razumijevanju i izražavanju emocija. Metodom deskripcije slikovnica je prikazana kao ključan alat u rukama odgojitelja i roditelja za razvoj rane pismenosti, jezičnih vještina, te socijalnih i emocionalnih kompetencija djece. Radom se naglašava važnost slikovnice u suvremenom obrazovanju i odgoju te u tom kontekstu završava refleksijom o budućnosti slikovnice kao medija koji evoluira u korak s tehnološkim napretkom, ali zadržava svoju temeljnu funkciju u djetetovom obrazovanju i razvoju.
Sažetak (engleski) Picture books, as an integral part of children's literature and education, have played a significant role in shaping young minds through the centuries, providing not only entertainment but also important educational content. The work begins with an introduction to the definition of picture books, their basic characteristics, and their evolution through history. It examines in detail the first examples of picture books in Croatia, dating back to the 19th century, when picture books were rare and generally consisted of simple illustrations with minimal text. The paper particularly highlights the period of the 20th century when picture books underwent a transformation, with richer illustrations and more complex stories reflecting social and cultural changes in society. Picture books became a means of education, learning, and cultural transmission, with a special emphasis on moral and ethical values that are important for a child's development. Additionally, the paper discusses the thematic divisions of modern picture books, from educational and problem-solving to therapeutic ones, which help children in understanding and expressing emotions. The work emphasizes how picture books remain a crucial tool in the hands of educators and parents for the development of early literacy, language skills, and social and emotional competencies in children, highlighting the importance of picture books in contemporary education and upbringing. The paper concludes with a reflection on the future of the picture book as a medium that evolves in step with technological progress but retains its fundamental function in a child's education and development.
Ključne riječi
dječja književnost
slikovnica
razvoj hrvatske slikovnice
odgoj
Ključne riječi (engleski)
children's literature
picture book
development of the Croatian picture books
education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:757939
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i preškolskog odgoja (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-16 08:07:50