Naslov Osvješćivanje učenika o važnosti vode primjenom praktičnih radova
Naslov (engleski) Practical Work as Foundation for the Student's Awareness of the Importance of Water
Autor Kristina Vukasović
Mentor Ivana Restović (mentor)
Član povjerenstva Mila Bulić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Restović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Kostović-Vranješ (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za učiteljski studij) Split
Datum i država obrane 2016-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Biologija Opća biologija
Sažetak Tri četvrtine Zemljine površine pokrivaju oceani. Prvi oblik života nastao je u vodi, a danas poznati vodeni i kopneni organizmi sadrže 50 90% vode u svojim tijelima. Vodikova veza u molekuli vode, uz druge tvari, omogućuje život. Nastavni plan i program za Prirodu i društvo za niže razrede osnovne škole predviđa različite sadržaje vezane za vodu, stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi koliko učenici četvrtih razreda znaju o vodi i njenim svojstvima te koja je od nastavnih metoda poučavanja metoda usmenog izlaganja ili metoda praktičnih radova bila učinkovitija u smislu stjecanja iskustvenog znanja učenika. Također, istražila se i učestalost i način izvođenja praktičnih radova u nastavi Prirode i društva. U istraživanju koje je provedeno u lipnju 2016.g. sudjelovalo je 62 učenika triju osnovnih škola: Ston u Stonu, Marjan u Splitu i Ostrog u Kaštel Lukšiću. Rezultati su pokazali da je većina učenika četvrtih razreda osnovne škole teorijskom nastavom i metodom usmenoga izlaganja usvojila najvažnija svojstva vode. No isto tako, analiza učeničkih odgovora ukazuje na činjenicu da se praktični radovi ne primjenjuju u dovoljnoj mjeri, već je većina praktičnih radova demonstracijske prirode. Učenici su i svojim odgovorima pokazali da žele više praktičnih radova u nastavi. Iskustvena i istraživački usmjerena nastava je, prema odgovorima učenika u ovom istraživanju, najbolji oblik nastave, a izvođenje praktičnih radova oblik rada u kojem učenici rado sudjeluju u nastavi Prirode i društva. Djeci je, stoga, potrebno osvijestiti pojam vode i njenu važnost za što su upravo prikladni nastavni sadržaji predmeta Priroda i društvo. Nastavu je najbolje organizirati kao istraživačku tako da je učenik u središtu nastavnog procesa, da osjetilno spoznaje što vodi samootkrivanju, razvijanju sposobnosti promatranja, logičkoga zaključivanja i stjecanja cjelovite slike o svijetu te primjene stečenog znanja u praksi.
Sažetak (engleski) Three-quarters of Earth's surface is covered by oceans. The first forms of life originated from water, and today the most of aquatic and terrestrial organisms contain 50-90% water in their bodies. Hydrogen bond in the molecule of water, along with other substances allow life. The curriculum of Science and society for the lower grades of elementary school provides a variety of contents related to water, so the goal of this study was to determine how much fourth-grade students know about water and its properties, and which of the teaching methods - method of oral presentation or methods of practical work is more effective in terms of acquisition of experiential knowledge of students. Also, the frequency and manner of conducting practical work in the teaching of Nature and Society is examined. The survey was conducted in June 2016, and it was attended by 62 students from three elementary schools: Ston in Ston, Marjan in Split and Ostrog in Kastel Luksic. The results showed that most of the students of fourth grade adopted the most important properties of water by theoretical classes and method of oral presentation. Nevertheless, analysis of student responses point to the fact that the practical works are not applied to a sufficient extent, as well it was most of the demonstrative nature. The students answers showed that they want more practical work in the classroom. Experiential and research-oriented teaching, according to the students' responses to the survey, is the best form of teaching, in which students gladly participate. Students, therefore, should be aware of the concept of water and its importance. The teaching contents of Science and Society are there for very suitable, especially by performing practical work. Teaching process is best to organize as research-oriented so the student should be at the center of the teaching process, where sensory cognition leads to self-discovery, develop skills of observation, logical deducing and gaining a complete picture of the world and the application of acquired knowledge in practice and everyday life.
Ključne riječi
voda
nastava Prirode i društva
praktični radovi
Ključne riječi (engleski)
water
nature and society
practical work
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:481138
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-02-03 08:25:00